کد خبر: 220247
۰
۰
نسخه چاپی

مساجد کردستان در شبهای قدر تنها دو ساعت باز می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال در جلسه برنامه ریزی برگزاری مراسم شب‌های قدر رمضان ۹۹، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت نظرات کارشناسی در خصوص بازگشایی مساجد و حسینیه‌ها، در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شد که به شرط رعایت نکاتی از جمله بسته بودن سرویس بهداشتی مساجد، حضور افراد در حد یک چهارم ظرفیت مساجد، همراه داشتن جانماز، مهر و کتاب ادعیه از سوی نمازگزاران، مساجد و حسینیه‌ها در شب‌های قدر به مدت دو ساعت باز خواهند بود.

وی افزود: مسئولیت اصلی نظارت و کنترل برگزاری مراسمات شب‌های قدر بر عهده هیأت امنا، امام جماعت و پایگاه بسیج هر مسجد خواهد بود و خودشان باید موضوع را مدیریت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: همگی تشنه بازگشایی مساجد و حضور در مراسمات معنوی هستیم اما موضوع سلامت جامعه در میان است و تلاش داریم هم برنامه‌ها برگزار شود و هم مشکلات احتمالی بعد از آن به حداقل برسد.

خوش اقبال با اشاره به اینکه در مورد شهرهای سنندج، مریوان و سقز نگران هستیم و مردم هم باید این نگرانی را داشته باشند، یادآور شد: بازگشایی مساجد و حسینیه‌های استان صرفاً در شب‌های قدر خواهد بود و در غیر این شب‌ها کماکان بسته می‌مانند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید