کد خبر: 220610
۱۰
۲
نسخه چاپی
حمید مهدوی:

نشاط صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا

از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و همچنین کشور عزیزمان ایران و بدنبال آن آسیب های جدی که بر جامعه و کسب وکارهای مختلف وارد نموده، به ویژه در صنعت گردشگری عده ای بازنده اصلی کرونا را صنعت گردشگری و بخش های وابسته به آن می دانند.

نشاط صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از اصفهان/ حمید مهدوی، کارشناس رسانه در عرصه گردشگری و فعال فرهنگی گفت: اولین درسی که این روزگار کرونایی به اهالی صنعت گردشگری و هتلداری داد این است که تمامی تخم مرغ ها را نباید در سبد یک صنعت گذاشت.

وی ادامه داد: به عقیده من علیرغم همه این مشکلات که بر سر راه این حوزه قرار گرفته می توان به پسا کرونا امیدوار بود و با همکاری و همدلی مسئولین و صاحبان این صنعت با یکدیگر همچنین با ایجاد شرایطی مناسب از سوی صاحبان صنعت گردشگری و بخش های وابسته به آن از قبیل تخفیف، تسهیلات ویژه در پروسه سفر برای مسافران، رعایت سرسختانه ضرورت ها و پروتکل های بهداشتی در حوزه کاری خودشان و اهمیت دادن به ابعاد روانی مشتریان دوران پسا کرونا که برای انتخاب اقامتگاه و هتل به شدت نیازمند آرامش خاطر و جلب اعتماد واقعی بهداشتی خواهند بود.

مهدوی در ادامه خاطر نشان کرد: حساس ترین بخش سفر برای انتخاب مقصد برای سفرهای پساکرونا، هویت بهداشتی اقامتگاه ها خواهد بود به طور مثال با تهیه گزارشات تصویری از رضایت مهمانان مقیم خود در خصوص رعایت موارد بهداشتی از سوی هتل ها و کارکنان آنها و پخش این گزارشات در سایت و شبکه های اجتماعی وابسته می توانند در جهت جذب گردشگران کمک شایانی بنمایند.

این کارشناس حوزه فرهنگی و رسانه به لزوم استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای پایین آوردن بعد روانی ناشی از بیماری کرونا در طول پروسه سفر گردشگران اشاره کرد و افزود: به نظر بنده آژانس های مسافرتی نیز باید تمرکز خود را ابتدا بر روی فروش برخی از تک خدمات، محصولات بازار گردشگری داخلی مثل اقامت، پرواز یا بلیط قطار منعطف کرده و بعد به سمت تورهای داخلی کوتاه مدت با تعداد افراد محدود برنامه ریزی نمایند .

وی بالابردن دانش و آگاهی منابع انسانی ویادگیری مهارت های نوین مانند تحلیل داده ها و اطلاعات، مهارت های دورکاری و فریلنسینگ، آشنایی با علوم روانشناختی مشتریان، بازاریابی دیجیتال و دیگر تخصص ها و مهارت ها  برای پرسنل خود را از الزامات رونق یافتن این صنعت برشمرد.

حمید مهدوی به نقش مسئولین در این دوران اشاره کرد و ادامه داد: مسئولین نیز می توانند با حمایت از فعالان عرصه گردشگری و با بخشودگی جرایم، بدهی ها در بخش مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک ها و برنامه ریزی بلند مدت، برگزاری جلسات آسیب شناسی و استفاده از صاحب نظران خلاق می توانند زمینه مساعد حرکت رو به جلو را فراهم کنند چرا که به زعم بنده همانطور که برای شکست کرونا نیازمند یک عزم ملی و همه جانبه می باشیم برای رشد و رونق صنایع به ویژه صنعت گردشگری در پسا کرونا نیازمند یک عزم و اراده ملی هستیم.

۲ دیدگاه

 
es
محسن صالحی سده | ۳ سال پیش
در این میان پیدا کردن مسئولان دلسوز کار سختی است از طرفی مردم نشان دادند که در بحران های سخت همیشه پای کار بوده اند و اغلب سربلند از آن بیرون آمده اند. ولی در این میان افسوس همیشه پای مسئولان لنگیده. همیشه حرفهای خوب زده میشود ولی وقت عمل به هزار و یگ بند و قانون های دست و پا گیر و کج سلیقگی ها بر میخوریم
۰
۰
 
 
ir
محسن صالحی سده | ۳ سال پیش
در این میان پیدا کردن مسئولان دلسوز کار سختی است از طرفی مردم نشان دادند که در بحران های سخت همیشه پای کار بوده اند و اغلب سربلند از آن بیرون آمده اند. ولی در این میان افسوس همیشه پای مسئولان لنگیده. همیشه حرفهای خوب زده میشود ولی وقت عمل به هزار و یگ بند و قانون های دست و پا گیر و کج سلیقگی ها بر میخوریم.
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید