کد خبر: 228745
۰
۰
نسخه چاپی

تعریض جاده زیگزاکی گنجنامه فرسایش کوه را به دنبال داشته است

به گزارش اقتصادآینده نیوز اکبر کاووسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید مسئولان استان همدان از مسیر تعریض گنجنامه به میدان میشان گفت: متأسفانه در این مسیر شاهد تعریض غیر کارشناسی جاده بودیم به صورتی که در همین بازه زمانی کم اتفاقاتی افتاده که فرسایش کوه را به دنبال داشته و این امر به تدریج نابودی طبیعت را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: طبق مشاهدات صورت گرفته مسیر تعویض شده برای موارد اضطراری نیست بلکه به نظر می‌رسد برای استفاده افراد و تردد با خودرو ایجاد شده است.

کاووسی با بیان اینکه مسئول تعریض باید مجوز لازم را به شورای شهر ارائه دهد، افزود: طبق گفته مسئول دیوان محاسبات تغییرات قابل توجهی در این نقطه صورت گرفته است.

تعریض مسیر جاده گنجنامه به میدان میشان در بی اطلاعی مردم رخ داده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اشاره به اینکه تعریض مسیر جاده گنجنامه به میدان میشان در بی اطلاعی مردم رخ داده است، اظهار کرد: در صورت اطلاع؛ شهروندان به طور حتم مقابل تخریب پیش از اینکه کار از کار بگذرد، ایستادگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه در صورتی که تمامی شهروندان از این اقدام مطلع می‌شدند مطالبات آنها از مسئولین افزایش می‌یافت، گفت: ما به عنوان نماینده مردم درخواست داریم که مسئولین استان از جمله استاندار، فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی، دادستان و مدیرکل دادگستری وارد شده و در این زمینه پاسخگو بوده و به موضوع رسیدگی کنند.

کاووسی گفت: در این زمینه حقوق عامه مردم پایمال شده و بر این اساس درخواست داریم این مطالبه به حق مردم همدان از طریق دادستان از مدیرکل اداره محیط زیست پیگیری و مطالبه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: طبق مشاهدات تعریض واقعی در جاده زیگزاکی گنجنامه انجام شده که مورد تأیید مسئولین قرار گرفت.

رضوان سلماسی با تشکر از همراهی مسؤلین استان و شهرستان با اعضای شورا در بازدید از مسیر تعریض شده کوهنوردان به سمت میدان میشان، افزود: در این بازدید مدیران و نمایندگان ۱۳ دستگاه‌های متولی با همراهی دوستداران محیط زیست، کوهنوردان و خبرنگاران حضور داشتند که توجه آنها به این موضوع قابل تقدیر است.

سلماسی با اشاره به اظهار نظر مدیر کل دیوان محاسبات در بررسی وضعیت موجود، افزود: مقرر شد پس از بررسی وضعیت، میزان انطباق اقدامات صورت گرفته با مجوز صادره بررسی شود و در صورت تأیید دستگاه‌های ذیصلاح از بروز تخلف در موارد مذکور؛ مسیر تعریض شده به حالت نخستین برگردد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید