کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در آذربایجان غربی دستگیر شد

سردار مسعود خرم نیا در خصوص جزئیات این پرونده اظهارکرد: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف مراتب به صورت ویژه در در دستور کار مأموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از یکسری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی محل اختفا در یکی از شهرستان‌های استان همجوار، شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.

خرم نیا خاطر نشان کرد: متهم طی تماس تلفنی با شهروندان به بهانه برنده شدن در قرعه کشی کد فعال سازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی (بام) آنها را دریافت و پس از ورود به سامانه مذکور اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی مالباختگان می‌کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود، برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود، هیچگاه کدهای فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران ندهید.

خرم نیا گفت: جهت اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه نمایند اعتماد بیجا در فضای مجازی باعث ایجاد ضررهای مادی و معنوی می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید