۱۰ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/استفاده از ماسک اجباری شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در گفتگوی خبری با بیان اینکه از سه هفته آینده به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بی توجهی مردم و نیز افزایش تعداد مسافران موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان شده است افزود: ۱۰ شهرستان از ۱۷ شهرستان در این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به طور کامل در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، نقده و خوی در وضعیت قرمز قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی یا زرد هستند.

شهریاری با اشاره به اعمال محدودیت‌ها به مدت دو هفته از پنجشنبه هفته گذشته اضافه کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب استان شاهد افزایش تعداد مسافران و بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عدم استفاده از ماسک در مجتمع‌های سربسته، بازارها و اماکن تفریحی افزود: استفاده از ماسک در تمام اماکن استان اجباری شده امیدواریم مردم برای قطع زنجیره کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

شهریاری تاکید کرد: مردم موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند زیرا در غیر این صورت با افزایش قابل توجهی از مبتلایان و کمبودهای جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به تعطیلی مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، مراکز فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، قهوه خانه و چای خانه‌ها، خانه‌های بازی و سایر مراکز تفریحی تا آخر هفته آینده گفت: این اقدام نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت زیرا هر اقدامی‌که در فاصله گذاری اجتماعی بعد از پنج روز سبب کاهش موارد سرپایی، بعد از ۲ هفته کاهش موارد بستری و بعد از یک ماه کاهش موارد مرگ و میر را در پی دارد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید