زلزله به منازل خشتی و گلی قطور خسارت جزیی وارد کرد

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ظهر پنجشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر قطور را لرزاند فزود: این زمین لرزه خسارت جانی نداشت و تنها به تعداد بسیار محدود منازل خشتی و گلی در بخش قطور خسارت وارد کرده که در حد ترک خوردگی دیوار است.

وی با اشاره به روند بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان گفت: تاکنون کار آواربرداری سه هزار و ۱۸۹ واحد در مناطق زلزله زده خاتمه یافته و آواربرداری هنوز ادامه دارد.

جعفری با اشاره به خسارت و تخریب چهار هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی در زمین لرزه قطور خوی عنوان کرد: کار آواربرداری هزار و ۴۶۶ واحد به سرعت در حال انجام است و در کنار آوار برداری ساخت و ساز در بسیاری از مناطق آغاز شده است.

جعفری از صدور سه هزار و هشت پروانه ساخت در مناطق زلزله زده قطور خبر داد و افزود: تاکنون از این تعداد دو هزار و ۲۶۰ واحد در مرحله فنداسیون خط کشی شده بوده و هزار و ۹۳۶ واحد نیز مرحله پی کنی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه یک واحد توسط مسئولان در استان به بهره برداری رسیده است عنوان کرد: به خاطر برخی مشکلات با بیمه طرف قرارداد در بازسازی مناطق زلزله زده روند بازسازی به کندی در حال انجام است.

جعفری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۱۳ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات مصوب بازسازی مناطق زلزله زده خوی ۵۰ درصد اعتبارات و صد در صد تسهیلات اختصاص یافته است اظهارکرد: بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا پایان فصل کاری و قبل از سرمای زودرس منطقه واحدهای تخریب شده را بازسازی و آماده بهره برداری کند.

۴ اسفند ماه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در این منطقه به وقوع پیوسته بود که سبب خسارت به یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را سبب شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید