بازسازی واحدهای خسارت دیده خوی شهریورماه به اتمام می رسد

به گزارش اقتصادآینده نیوز عزیز الله مهدیان عصر چهارشنبه در نشست بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی با مثبت ارزیابی کردن روند بازسازی این واحدها، افزود: تا کنون آواربرداری اکثر واحدها به اتمام رسیده و کار ساخت واحدها در روستاها شروع شده و تلاش بر این است تا فرار رسیدن فصل سرما احداث چهارهزار و ۵۰۰ واحد تخریب شده و تعمیر یک هزار ۶۰۰واحد خسارت دیده از زلزله در منطقه به پایان برسد.

وی از تامین اعتبارات بازسازی واحدها خبر داد و تصریح کرد: بانکهای عامل همکاری خود را برای پرداخت تسهیلات آغاز کرده اند اما برای تسریع در روند بازسازی این همکاری باید بیشتر شود.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تقدیر از همکاری مردم و مسئوولان استانی و شهرستانی در روند بازسازی تاکید کرد: خانه های تخریب شده تا شهریور ما بازسازی و برای مردم قابل سکونت خواهد شد.

وی از تامین مصالح لازم از جمله اسکلت، شن و ماسه ومیلگرد برای بازساری و تسریع در ساخت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن خبرداد و افزود: بنیاد مستضعفان نیز بخشی از سیمان مورد نیاز واحدهای خسارت دیده برای هر واحد به میزان ۸تن را بصورت رایگان تامین کرده که بزودی به منطقه حمل میشود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی هم در این بازدید از اتمام آواربرداری چهارهزار واحد مسکونی خسارت دیده منطقه خبر داد و گفت: تا کنون بیش از دوهزار و ۵۰۰ واحد در روستاهای منطقه پی کنی شده، آرماتور بندی یک هزار ۳۰۰واحد پایان یافته، فونداسیون یک هزار و ۱۰۰ واحد تکمیل شده و اسکلت بندی ۶۰۰ واحد منطقه هم به اتمام رسیده است.

محمود بدلی برضرورت همکاری بیشتر بانکهای عامل در آزاد سازی تسهیلات واحدهای خسارت دیده تاکید کرد و افزود: با مشارکت مردم منطقه و همکاری مسئولان تا شهریور ماه واحدهای منطقه برای مردم قابل سکونت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله در بخش قطور خوی ۶۱۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در هیئت دولت تصویب شده است.

زلزله ۵و۷ و ۵و۹ ریشتری ۴ اسفند سال۹۸ در بخش قطور خوی به بیش از چهارهزار و ۵۰۰واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرد که بلا فاصله بعد از زلزله عملیات آوار برداری و بازسازی در ۲۸ روستای خسارت دیده منطقه آغاز شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید