کد خبر: 236539
۰
۰
نسخه چاپی

فرهنگ وقف به شکل شایسته در جامعه مورد توجه قرار نگرفته است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام مهدی ستوده صبح سه شنبه در بازدید از زمین وقفی پروفسور زاهدی اصل به مساحت یک هزار و ۴۰۳ مترمربع عنوان کرد: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد و به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است و افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و تنها منابع مالی زیاد، ملاکی برای کمک رسانی نیست.

حجت الاسلام ستوده در ادامه با اذعان به اینکه به بحث وقف در جامعه آن گونه که باید پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هر خواسته مشروعی نظیر مسکن، ازدواج، تحصیل، خرید لوازم التحریر و … را در قالب وقف مطرح کنند.

وی سنت حسنه وقف را میراث ماندگار و جاودان ائمه اطهار برای بشریت برشمرد و افزود: وقف در تاریخ ملت ایران می‌درخشد و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون وقف‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران درجامعه به وقوع پیوسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امور خیر دارند ولی تمکن مالی آنها اجازه‌ این کار را نمی‌دهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده‌ ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید