کد خبر: 237959
۰
۰
نسخه چاپی

بهره‌برداری از نخستین پارک علمی انرژی‌های خورشیدی کشور در اراک

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جلیلوند روز پنج‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی در اراک اظهار کرد: در سال جاری یک میلیون و ۳۷۸ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ارائه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش را متعهد شده بود که با تحقق ۱۰۶ درصد این تعهدها، ۶ میلیون نفر ساعت در این مدت از آموزش‌های مهارتی این اداره کل بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: ۱۲ کارگاه آموزش ثابت، ۱۲ مرکز بین کارگاهی در شرکت‌های صنعتی، چهار مرکز دانشگاهی، ۵۲ مرکز جوار شهری و کارگاه سیار، ۲۵ کارگاه در پادگان‌های استان برای آموزش سربازان، ۱۶۷ کارگاه روستایی، ۳۲ کارگاه در زندان‌ها و ۲۶۸ آموزشگاه آزاد وظیفه آموزش‌های مهارتی به کارآموزان را در استان برعهده دارند.

به گفته جلیلوند، در سال جاری ۶۵۰ نفر در طرح آموزش در محیط واقعی کار و ۲۵۰ نفر در پادگان‌های استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: ۶۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند که ۳۰ تا ۳۴ درصد آن افرادی هستند که در طرح آموزش واقعی در محیط کار حضور پیدا می‌کنند.

جلیلوند از طراحی نخستین پارک علمی تحقیقاتی انرژی‌های خورشیدی و تجدید پذیر کشور در اراک خبر داد و گفت: این پارک همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این پارک برای نخستین بار در کشور در مرکز شماره یک امام مهدی (عج) اراک طراحی شده است. شرکت توزیع برق قول تأمین سلول‌های خورشیدی آن را داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی به ایجاد و توسعه دپارتمان ماشین‌کاری دیجیتال، بهره‌برداری از کارگاه پرینتر سه بعدی ، راه‌اندازی اینترنت IOT و آزمایشگاه ماشین‌های الکترونیکی AC-DC و… به عنوان طرح‌های این اداره کل اشاره کرد.

جلیلوند گفت: با توجه به سفر رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و تاکید استاندار مرکزی، مقرر شد توسعه دپارتمان PLC و ابزار دقیق استان به منظور ارائه آموزش به مربیان در کشور در شهر اراک راه اندازی شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید