کد خبر: 238768
۰
۰
نسخه چاپی

رسانه ها در اصلاح فرهنگ تخلف پذیر انتخابات مشارکت کنند

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدتقی صفری رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین به همراه حجت الاسلام حسن دهقان نژاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین عصر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین با تبریک روز خبرنگار از خدمات این رسانه در مسیر اطلاع رسانی و توجه به ارزش‌ها تقدیر کردند.

محمد تقی صفری در این دیدار اظهار داشت: رسانه‌ها در عصر کنونی از چنان نقشی در تبلیغ، روشنگری و هدایت افکار جامعه برخوردارند که جهان بدون رسانه دیگر متصور نیست.

وی اضافه کرد: معمولاً در این دفتر فقط در زمان انتخابات ارتباط زیادی با رسانه‌ها برقرار می‌شود در حالی که می‌توانیم این تعامل را بیشتر کرده و از ظرفیت رسانه‌ها در همه عرصه‌ها و همه اوقات استفاده کرد تا در مسیر اقناع جامعه گام برداشت.

صفری یادآور شد: در عرصه انتخابات با مسائل مختلفی روبرو هستیم که به نظر می‌رسد با کمک رسانه‌ها می‌توانیم فرهنگ سازی کنیم اما این ارتباط با رسانه فقط در ایام انتخابات برقرار می‌شود که کافی نیست.

رسانه ها در اصلاح فرهنگ تخلف پذیر انتخابات مشارکت کنند

وی گفت: اگر بتوانیم هنجارها را تعریف کرده و با کمک رسانه‌ها نهادینه کنیم و مشکلات انتخابات را شناسایی و کاهش دهیم در مسیر اصلاح امور حرکت کرده ایم.

فرهنگ انتخابات تخلف پذیر است

صفری با اشاره به ضرورت اصلاح برخی قوانین انتخابات اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ انتخابات تخلف پذیر است در حالی که باید تخلف ستیز باشد به همین دلیل با حجم زیادی از تخلف در زمان انتخابات مواجه می‌شویم و برخی نامزدها از این بستر نتیجه می‌گیرند که ایراد دارد.

وی اضافه کرد: وقتی بستر تخلف در انتخابات مهیاست شاهد افزایش هزینه‌های انتخابات هستیم در حالی که باید با کمک رسانه‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی و حرکت کنیم که تخلف یک کار ضد ارزشی در جامعه شود.

صفری اظهار داشت: از رسانه‌هایی چون خبرگزاری مهر که با اشراف بر مسائل و نگاه مردمی و رویکرد اصلاح امور فعالیت می‌کنند انتظار داریم کمک کنند تا در این زمینه به نتایج قابل قبولی برسیم.

خبرگزاری مهر در استان مورد اعتماد است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین تصریح کرد: خبرگزاری مهر در استان قزوین را به عنوان یک رسانه ارزشی که در مسیر درست حرکت کرده و تاکنون موردی که شائبه ایجاد کند یا مشکل ساز شود از آن مشاهده نشده می‌شناسیم و حضورمان دلیلی بر تأیید مسیر عملکرد شماست.

رسانه ها در اصلاح فرهنگ تخلف پذیر انتخابات مشارکت کنند

صفری گفت: انتظار داریم همچنان گذشته برای خدمت به مردم بدون سیاسی کاری حرکت کنید و در کارتان وجدان، انصاف و حق طلبی را محور قرار دهید و از هر حرکتی که رضایت خدا و مردم در آن نیست و منفعتی برای نظام ندارد دوری کنید.

حجت الاسلام دهقان نژاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین هم گفت: مهمترین ویژگی خبرگزاری مهر امانتداری است که یک خصیصه و اخلاق دینی تلقی می‌شود و تداوم این رفتار می‌تواند تضمین کننده اعتمادسازی بیشتر به این رسانه باشد.

وی بیان کرد: رویکرد شما در خبرگزاری مهر بدون جهت گیری سیاسی، غرض ورزی و شیطنت رسانه‌ای است و با بیان واقعیت‌ها موجب شده اید همه جریان‌ها به خبرهای شما رجوع کنند و آن را مورد وثوق بدانند که ارزشمند است.

دهقان نژاد از انعکاس خوب خبرهای دینی و خطبه‌های نماز جمعه با تیترهای مؤثر در این رسانه نیز تشکر کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید