کد خبر: 238938
۰
۰
نسخه چاپی

طرح پنج شنبه های امدادی در خراسان جنوبی اجرا می شود

حمزه اسعد زاده در گفت و گو با مهر بیان کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود قبل از زمان حادثه، حین حادثه و بعد از وقوع حادثه، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی، امدادگران و نجات گران باید قبل از وقوع حادثه آمادگی‌های لازم برای رویارویی با حوادث را کسب کنند.

اسعد زاده آموزش را زیربنای امداد دانست و اظهار کرد: هرچه آموزش‌های امدادی را به سطوح مختلف جامعه هدایت کنیم، کمک شایسته ای به امداد و نجات می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین افراد حاضر در صحنه حادثه می‌توانند امدادرسانی را آغاز کنند، گفت: بدون شک کمک به همنوع باید همراه با آموزش و تخصص باشد در غیر این صورت به حادثه دیده آسیب‌هایی مضاعف وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در راستای حفظ آمادگی امدادگران و مرور تمرین‌ها و آموزش‌ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: نیاز است امدادگران هم متناسب با افزایش پیشرفت علم و حوادثی که به طبع صنایع جدید رخ می‌دهد، مجهز شوند.

اسعد زاده از اجرای طرح «پنج شنبه‌های امدادی» در استان خبر داد و افزود: در قالب اجرای این طرح، تمامی پایگاه‌ها مباحث مختلف آموزش‌های امدادی را تمرین می‌کنند.

وی حفظ آموزش‌ها و آمادگی نیروها برای رویایی با حوادث را از جمله اهداف اجرای طرح دانست و اظهار کرد: آمادگی هرچه بیشتر نیروها نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث دارد.

اسعد زاده کوهپیمایی نیروهای امدادی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای افزایش توانمندی امدادگران عنوان کرد و گفت: در این راستا تمرین‌های لازم در امدادرسانی حوادث کوهستان را انجام می‌دهند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید