مراکز گردشگری تیران و کرون به خاطر کرونا تعطیل شدند

به گزارش  دفتر مرکزی روزنامه اقتصادآینده از اصفهان ؛

 

مجید حججی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: وضعیت تیران و کرون در خصوص بیماری کرونا تا 2 هفته پیش سفید بود که به دلیل برخی از بی توجهی‌های مردم نسبت به توصیه‌های ایمنی، این وضعیت به سرعت با تغییر رنگ از زرد به نارنجی به قرمز رسیده است.

وی بیان‌ کرد: افزایش اجتماعات، بی‌توجهی در رعایت اصول بهداشتی، برگزاری برنامه‌های شاد خانوادگی از عوامل ایجاد وضعیت حاد بیماری کرونا در منطقه شد که باید چنین رفتارهایی کنترل شود.

وی همکاری مردم در کاهش تردد بین شهری و درون شهری، کاهش مهمانی‌ها، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن مکان‌های خصوصی و عمومی را در کنترل بیماری موثر ذکر و تصریح‌ کرد: با اعمال محدودیت‌هایی در چند روز گذشته، ابتلای بیماری کاهش یافته است.

فرماندار تیران و کرون ادامه‌ داد: مردم باید اصول ایمنی و بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت کنند و در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها، با توجه به محدودیت‌های درمانی تیران و کرون مثل نداشتن تخت بستری بیماران کرونایی و کمبود آمبولانس و تیم فعال در این عرصه، شرایط بدی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر برگزاری نماز جماعت، نماز جمعه و هرگونه اجتماع و جلسه در این شهرستان ممنوع است و افراد به دنبال گشایش برنامه‌ها نباشند تا شرایط برای زندگی مساعد شود.

وی در خصوص برگزاری برنامه های ماه محرم گفت: در این ارتباط اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی لازم است و افراد  از فرصت امسال برای مطالعه و شناخت واقعیت های قیام امام حسین(ع) استفاده کنند و در سال‌های آینده عزاداری واقعی و به دور از تحریف داشته باشیم.

تیران و کرون دارای ۲۷ اثر تاریخی ملی و پنج موقعیت گردشگری طبیعی مثل چشمه مرغاب، سد شهید منتظری، کوچه باغ های تاریخی، دربند و پارک محلی است.

ساالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر به این‌ مراکز سفر کرده و از محیط طبیعی استفاده می کنند. پارک‌ملی قمیشلو و دالانکوه از مناطق گردشگری حفاظت شده  منطقه هستند.

تاکنون  دست کم هیجده هزار نفر بر اثر بیماری کرونا در کشور جان باختند. 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید