کد خبر: 243069
۰
۰
نسخه چاپی

حمایت از تشکیل تعاونی های توسعه عمران شهری در کردستان ضروری است

به گزارش اقتصادآینده نیوز خالد جعفری شامگاه شنبه در اولین جلسه ستاد عالی توسعه تعاون استان کردستان بر حمایت از شکل‌گیری و توسعه تعاونی‌ها در این استان با جلب مشارکت و همکاری فعال‌تر مردم تاکید کرد.

وی هفته تعاون را به تعاون گران و فعالان بخش تعاونی تبریک گفت و با اشاره به روند تشکیل و فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهری در کردستان، نبود سیاست منسجم را یکی از دلایل تشکیل دیرهنگام این تعاونی‌ها در استان دانست و خواستار توجه برنامه ریزان اقتصادی در حوزه فعالیت تعاونی‌ها به این مهم شد.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده در شهرستان بیجار، یکی از تعاونی‌های کارآمد توسعه در کشور محسوب می‌شود، گفت: اولویت واگذاری پروژه‌های اقتصادی به تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان است.

وی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان خواست، در واگذاری مجوز راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان بیجار، تعاونی توسعه و عمران را در اولویت این واگذاری قرار دهد.

وی در خصوص واگذاری معادن به شرکت‌های تعاونی، گفت: در صورت درخواست متقاضیان برای ثبت فعالیت معدن به صورت تعاونی، از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود در چهارچوب قوانین و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

جعفری ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه تشکیل شرکت‌های تعاونی در تمامی بخش‌ها، افزود: فراهم کردن زیرساخت‌ها و همچنین ارائه تسهیلات مناسب به افراد متقاضی برای تشکیل تعاونی در استان کردستان یکی از نیازهای لازم و ضروری است،

وی بر همکاری همه ادارات و سازمان‌های دولتی با تعاونی‌ها در استان کردستان تاکید کرد و گفت: ما انتظار داریم که با توسعه بخش تعاون بتوانیم زمینه برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان کردستان را کنیم.

در جریان برگزاری این نشست در ابتدا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گزارشی از آخرین وضعیت تعاونی‌های شرکت گرفته و همچنین تعاونی‌های فعال در این استان را ارائه کرد.

در ادامه این نشست با حضور شماری از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی استان کردستان مباحثی در خصوص لزوم توسعه تعاونی‌ها و راهکارهای حمایت بخش ارائه شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید