نگاه توسعه ای مسئولین شاهین شهر و میمه به روستاها

اسفندیار تاجمیری توسعه یک شهرستان منوط به توسعه روستاها است

نگاه توسعه ای مسئولین شاهین شهر و میمه به روستاها

به گزارش اقتصاد آینده / با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی فرماندار بخشداران و مدیران مربوطه جلسه شورای مسکن شهرستان تشکیل و در طول جلسه دهیاران روستا برای ارائه مشکلات و درخواست های خود در جلسه حاضر شدند.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت هر ساله ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور ساخته می‌شود و در این راستا ۵۷ هزار مسکن در روستاهای استان اصفهان ساخته و تحویل داده شده است.
غلام حسین خانی افزود  افراد واجد شرایط روستا که بناهای خود را طبق آیین نامه ها و مقاوم سازی کنند وام با کارمزد ۵درصد تعلق میگیرد.
خانی در بحث واگذاری زمین هم اشاره کرد و افزود از اول انقلاب بحث واگذاری زمین در دستور کار بوده  و زمین های قابل استفاده از منابع طبیعی تملک و بعد از تفکیک و آماده سازی به روستاییان واگذار شده است ،وی  مسکن روستایی را در کنار زیرساخت‌ها و طرح‌های هادی یکی از اولویت‌های بنیاد مسکن نام برد و افزود ما برای مهاجرت معکوس به روستاها تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه طرح‌ هادی روستا با دقت کارشناسی و در حال تصویب است و پس از نهایی شدن طرح هادی و تصویب به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
خانی مشکلات روستاها را کمبود اعتبارات دانست و گفت کمبود نقدینگی یکی از مشکلات دهیاریها است که در حیطه وظیفه ما نیست ولی ما از اعتبارات ملی نهایت همکاری را با دهیاران انجام می دهیم ،وی با بیان اینکه ما همیشه در روستاها حضور داریم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا هستیم و این مشکلات را لمس می کنیم .
غلامحسین خانی جابه‌جایی زودهنگام دهیاران را یکی از مشکلات در روستاها دانست و گفت اگر دهیاران با برنامه و حمایت شوراها بیشتر بر سر کار باشند مشکلات ما و هم خودشان به مراتب کمتر خواهد شد زیرا با حضور بیشتر دهیاران مشکلات و راهکارهای برون رفت از آن را بیشتر دانسته و مشکلات کمتری خواهیم داشت. باید تصمیمات اثرگذار و قابل لمس باشد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه  گفت باید تصمیمات اثرگذار و نتیجه‌بخش باشد تا در اجرا مردم آن را لمس و مشاهده کنند،اسفندیار تاجمیری با اشاره به اینکه در راستای
محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بازدیدهای میدانی از روستاهای شهرستان هم در بخش مرکزی و هم در بخش میمه انجام شده است.

تاجمیری گفت در این بازدیدها از نزدیک با موانع و مشکلات روستاها آشنا شده و این مشکلات دسته بندی شده است و هدف از این جلسه رسیدگی و پیگیری رفع مشکلات موجود است.
نماینده عالی دولت افزود مهمترین مشکلات روستاها آسفالت جاده ها و معابر مشکل زمین های ملی و مستثنیات واگذاری زمین مسکونی از مهمترین مشکلات در روستاهای بخش مرکزی و میمه است .

لازم به ذکر است که عمده مشکلات روستاها که از زبان دهیاران در این جلسه مطرح شد عدم نظر مردم و شوراها در تصویب طرح هادی کمبود اعتبارات عدم واگذاری زمین مسکونی به اهالی روستاها عدم اجرای طرح‌های عمرانی مناسب و مورد نیاز مردم روستا عدم به روزرسانی طرح هادی با توجه به پیشرفت و نیاز روستاها اشاره شد که در این خصوص تصمیمات برای رفع این مشکلات گرفته شد.
در این جلسه برای محرومین بخش میمه دو قطعه زمین مسکونی برای ساخت ۶ واحد و شاهین شهر دو قطعه زمین مسکونی برای ساخت ۱۷ واحد مسکونی تصویب که تحویل داده شود لازم به ذکر است که سهمیه شهرستان شاهین شهر و میمه از مسکن محرومین ۲۰ واحد است که توسط کمیته امداد امام خمینی تحویل داده خواهد شد  طرح خانه‌های محروم  یک ساله است که سه ماه از این طرح می گذرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید