کد خبر: 244403
۰
۰
نسخه چاپی

سیستان و بلوچستان از میانگین شاخص‌های هلال احمر فاصله دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بحران‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیاری در استان رخ می‌دهد که به دلیل فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی، سرانه هزینه‌های امداد و نجات بالاتر از سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: میانگین فاصله استاندارد بین پایگاه‌های امداد و نجات در کشور ۶۰ کیلومتر بوده در حالی که این میزان در سیستان و بلوچستان ۲۰۰ کیلومتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شعب هلال احمر در همه شهرهای استان بویژه شهرهای ساحلی را مورد تاکید قرار داد.

وی توجه بیشتر به موضوعات آموزشی و فرهنگ‌سازی با محوریت مناطق حاشین‌نشین و کپرنشین و شتاب‌دهی در این حوزه را خواستار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این نشست از اختصاص خودروهای عملیاتی سنگین و نیمه سنگین، تجهیزات امداد و نجات جاده‌ای و دریایی به سیستان و بلوچستان خبر داد.

کریم همتی با اشاره به پراکندگی و فاصله زیاد بین روستاها و شهرها در سیستان وبلوچستان، گفت: بر اساس درخواست و پیگیری‌های استاندار و نیاز مبرم منطقه به اختصاص بالگرد دوم، پس از پایان ساخت آشیانه، یک فروند بالگرد امداد و نجات دیگر به این استان اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز اظهارداشت: کل اعتبارات مربوط به حوزه امداد و نجات استان در سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که فقط ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است.

مهرداد عرب اول افزود: میزان اعتبارات این حوزه در سالجاری ۶ میلیارد تومان با تخصیص ۶۳ درصد بوده و از آنجایی که تقویت حوزه امداد و نجات برای استان مهم است درخواست داریم اعتبارات گلوبال در اختیار استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه متوسط فاصله روستاها در استان ۵۵ کیلومتر است، اظهارداشت: این موضوع ارائه خدمات بویژه خدمات امداد و نجات را در مواقع بحرانی سخت‌تر کرده است.

منصور بیجار گفت: سیلاب دیماه سال گذشته با پیام رهبر معظم انقلاب و حضور رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی و کمک‌های انسان دوستانه مردم سایر استان‌های کشور به سیل همدلی تبدیل شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید