کد خبر: 244482
۰
۰
نسخه چاپی

پرستاران قرارداد ۸۹ روزه ایام کرونا به استخدام امیدوار باشند

مریم حضرتی در حاشیه برگزاری اولین کنگره ملی سیمای سلامت خانواده به میزبانی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تعریف کلی از خانواده سالم اظهار داشت: خانواده مثل یک سلول از یک ارگان است و اگر خانواده سالم داشته باشیم فرزندان سالم را شاهد خواهیم بود که این فرزندان تضمین کننده مهمی برای سلامت جامعه خواهند بود.

وی صمیمت، صفا، انسجام در خانواده، کمک به تأمین نیاز خانواده، ایجاد حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در خانواده را از مشخصه‌های خانواده سالم عنوان کرد و افزود: در وزارت بهداشت هم برنامه‌های مختلفی برای تأمین سلامت خانواده در نظر گرفته شده که از سلامت دوران بارداری که توسط ماماها پیگیری می‌شود، سلامت مادران، نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان و همچنین میانسالان و کهنسالان در حال اجرا دارد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت دغدغه تأمین سلامت تمام آحاد مردم را دارد خاطرنشان کرد: توصیه‌های روش تغذیه مناسب نیز یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه برای خانواده‌ها است که به دقت در حال اجرا است.

پرستاران ویژه تربیت می‌شود

حضرتی با اعلام این خبر که به دنبال تربیت پرستاران متخصص و ویژه برای اقشار مختلف و گروه‌های سنی هستیم اظهار کرد: در بخش پرستاری هم برنامه‌هایی برای سلامت خانواده داریم تربیت پرستاران تخصصی در رشته‌های پرستاری کودکان، ویژه نوزادان، سالمندان را در مقاطع تحصیلات تکمیلی پیگیری می‌کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های مسئولین نظام را مواجهه با سونامی پیری در کشور اعلام کرد و افزود: متأسفانه رشد منفی جمعیت در کشور و نیز پیری مردم در ۳۰ سال آینده یک هشدار است که همه مسئولین باید پای کار بیایند که وزارت بهداشت به سهم خود برای این منظور مراکز رایگان برای مشاوره و مقابله با ناباروری راه اندازی کرده است.

اخذ مجوز استخدام ۷۰۰۰ پرستار در کشور

وزارت بهداشت و درمان و جامعه پرستاری با کمبود نیروی انسانی مواجه است که برای جبران این کمبود از سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و خوشبختانه تعداد ۷۷۸۶ نیروی پرستار جدید جذب شده است که از این رقم تعدادی به شکل قراردادی و تعدادی هم از آزمون‌های قبلی جذب شدند و مجوز استخدام ۷۰۰۰ نیروی جدید را نیز اخذ کردیم و منتظر تأمین اعتبار لازم هستیم تا مراحل جذب را انجام دهیم.

پرستاران ۸۹ روز امیدوار به استخدام باشند

حضرتی با اشاره به پرستاران ۸۹ روزه که دعوت به همکاری شده بودند نیز گفت: تعدادی از این همکاران جذب شرکت‌ها شدند و مزایایی هم برای این تعداد از پرستاران قائل شدند که در زمان برگزاری آزمون می‌توانند از این مزایا بهره مند شوند.

وی از پرداخت معوقات کارانه پرستاران نیز خبرداد و افزود: از مطالبات دیگر جامعه پرستاران انباشته شدن معوقات کارانه پرستاران بود که در سال گذشته ۱۸ ماه معوقه کارانه داشتیم که الان در میانگین کشوری به ۷ ماه کاهش یافته است.

حضرتی ادامه داد: از لحاظ معوقه اضافه کاری هم تقریباً در بسیاری از دانشگاه‌های به روز شده است و تاحدودی ۳ ماه میانگین معوقات اضافه کار را داریم و تشویقی‌های خدمت در ایام کرونا هم تا حدودی پرداخت شده که امیدواریم پرستاران با وجود خستگی در این ۷ ماه گذشته و تحمل سختی‌های زیاد همچنان به خدمات خود ادامه دهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید