بهره برداری از بخش مایع واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز در بهمن ماه

بهره برداری از بخش مایع واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز در بهمن ماه

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از اجرا و پیشرفت فیزیکی مناسب بخش مایع واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز خبر داد و گفت: در بهمن ماه امسال بخش مایع واحد دوم تصفیه‌خانه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

علیرضا ایمانلو در حاشیه بازدید از طرح واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز، با اشاره به احداث واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز، گفت: فرآیند تصفیه فاضلاب واحد دوم تبریز از نوع STEP FEED بوده که در این فرآیند حذف مواد آلی با قابلیت از بین بردن ازت و فسفر انجام و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، جزو پیشرفته‌ترین و کارآمدترین تصفیه‌های فاضلاب شهری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت زیرپوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به هزینه‌ها و محل اعتبارات این طرح خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات لازم برای تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز تامین شود، می‌توانیم در بهمن ماه امسال بخش مایع واحد دوم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

ایمانلو ادامه داد: واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز در سال ۸۰ برای جمعیت ۶۰۰ هزار نفری احداث شد، اما اکنون با توجه به جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری کلانشهر تبریز تکمیل این طرح ضروری است.

وی افزود: احداث واحد دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ و با اعتبار اولیه ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سازه بخش مایع بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان، هفت واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در دست اجراست که با تکمیل آنها ظرفیت تصفیه فاضلاب به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید