شاهین شهر و میمه از کمبود پایگاه اورژانس رنج می برد

شهرستان شاهین شهر و میمه با وجود پراکندگی نرخ رشد جمعیت وجود شاهراه شمال-جنوب و جاده‌های مواصلاتی متعدد بین استانی و شهرستانی وجود شهرک‌های صنعتی متعدد و ترددهای زیاد بین شهری از کمبود پایگاه اورژانس رنج می‌برد . در روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه به همراه رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان از پایگاه اورژانس واقع در گرگاب بازدید ضمن تبریک این روز از زحمات پرسنل این پایگاه تقدیر کردند.

شاهین شهر و میمه از کمبود پایگاه اورژانس رنج می برد

به گزارش خبرنگار ما از شاهین شهر / فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه هر روزی که انسانی و شهروندی به دستان توانمند امدادگران ۱۱۵ و دیگر نهادهای امدادی از مرگ نجات یابند آن روز روز فوریت های پزشکی و روز امداد و نجات است و این روز را به همه پرسنل زحمتکش اورژانس و فوریت‌های پزشکی تبریک گفتند.
اسفندیار تاجمیری ضمن بر شمردن حرفه سخت و طاقت فرسای فوریت‌های پزشکی به عنوان فعالیت جهادی در عرصه سلامت از پرسنل ۱۱۵ به عنوان جهادگران بی‌منت خط مقدم حوزه سلامت نام بردند که آگاهانه و شجاعانه وارد میدان امداد و نجات شده‌اند.
تاجمیری وظایف تکنسین های اورژانس را بسیار سنگین و ارزشمند دانست و گفت ارزش معنوی کار پرسنل اورژانس و این افراد با احساس مسئولیت نوع تلاش  خود را برای نجات جان شهروندان بدون هرگونه نگاه تبعیض آمیز به کار می‌بندند که قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان به وسعت و پراکندگی شهرستان اشاره و افزود با توجه به مهاجر پذیر بودن وسعت راه‌ها مواصلاتی و صنایع متعدد و تردد زیاد بین شهری و استانی در شهرستان افزود لازم است  پایگاه‌هایی نیز در نقاط مختلف احداث شود تا در روند فعالیت اورژانس که ثانیه در آن تاثیرگذار است تغییر قابل ملاحظه‌ای روی دهد، وی با اشاره به تلاش های  گذشته و ایجاد ۱۰ پایگاه اشاره و افزود شهرستان به نگاه برنامه محور نیاز دارد که بتوانیم ظرفیت پایگاه‌های ۱۱۵ شهرستان را از ۱۰ پایگاه به ۱۵ پایگاه ارتقا دهیم و امیدواریم تا پایان سال دو پایگاه در سطح شهرستان افتتاح شود.

تاجمیری یکی از نگاه‌های مدیریتی در شهرستان و استان و کشور باید متعادل سازی بین امکانات و نیازهای شهرستان باشد.فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت ما بر آن هستیم در اعتبارات سال آینده این مهم را لحاظ کنیم و این تناسب را تکمیل کنیم زیرا هر چه این تناسب و ساختار تقویت شود به حقوق شهروندی و بهداشت مردم کمک می‌کند مدیر شبکه بهداشت شهرستان در ادامه گفت در ۱۰ پایگاه موجود شهرستان ماهیانه شاهد ۶ هزار تماس از سوی مردم هستیم .
دکتر علی پارسا با بیان اینکه مأموریت ماهیانه اورژانس شهرستان بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ ماموریت مربوط به تصادفات است و مابقی تماسهای بیماران از منزل است  افزود این حجم از مأموریت فشار زیادی بر پایگاه‌ها و نیروهای مستقر در آن دارد.

پارسا خواستار توجه مسئولین برای تامین اعتبارات مالی مورد نیاز برای نگهداری آمبولانس ها و هزینه ها شد و افزود مزایا که متعلق به همکاران می باشد بسیار کم و از مسئولین شهرستان و دانشگاه تقاضا داریم که برای رفع این کمبودها مساعدت و پیگیری های لازم را انجام دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید