کد خبر: 245000
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایلام سفر می کند

به گزارش اقتصادآینده نیوز قاسم سلیمانی دشتکی ظهر جمعه در دیدار با سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور از سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به ایلام در پنجشنبه سوم مهرماه خبر داد و گفت: در این سفر اتفاقات پرخیر و برکتی برای استان خواهد افتاد که از آن جمله می‌توان به تصویب اعتبارات ویژه و استثنایی به پروژه‌های جهش تولید در استان و تزریق اعتبارات به طرح‌های قابل اتمام در یک سال آخر دولت است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تفاهم نامه‌ای برای طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید امضا خواهد شد، اظهار کرد: در این سفر یک تفاهم نامه کلی با نوبخت معاون رئیس جمهور بنام جهش تولید داریم امضا می‌شود که در این تفاهم نامه تمامی پروژه‌های اقتصادی جهش تولید و پروژه‌های عمرانی که تاپایان دولت به اتمام خواهد رسید را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه شامل دو قسمت است، گفت: یک قسمت پروژه‌ها عمرانی شامل؛ پروژه‌های آب و خاک، پروژه‌های جاده‌ای، پروژه‌های بیمارستانی، پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی و به طور کلی پروژه‌هایی هستند که به نحوی زیربنای عمرانی استان را تشکیل می‌دهند و عدد قابل توجهی در این بخش تفاهم خواهیم کرد.

وی افزود: قسمت دوم، تسهیلات ارزان قیمت بانک‌ها و بخش اقتصادی و راهکارهای جهش اقتصادی در مباحث تولیدی خواهد بود که آن هم عدد قابل توجهی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه گفت: نکته سوم آن است که علاوه بر این تفاهم نامه‌ای که در این سفر امضا خواهد شد، طرح‌هایی که در لیست جهش تولید نیستند اما در توسعه استان نقش دارند مثل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی، تونل کبیرکوه، راه آهن و … نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: برای این پروژه‌ها بودجه خوبی دستور داده شده و به تصویب رسیده است که در همین سفر مبالغ آنها نیز اعلام می‌شود.

در این نشست که معاون امور عمرانی و سرپرست معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند، در ارتباط با جمع بندی طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید استان در آستانه سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بحث و گفتگو شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید