کد خبر: 245152
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص آمبولانس برای انتقال بیماران کرونا درچهارمحال و بختیاری

محمد حیدری با بیان اینکه به دنبال ارتقای آمبولانس‌ها در چهارمحال و بختیاری هستیم، بیان کرد: هر عملیات زمینی امداد اورژانس ۵۰۰ هزار تومان و هر عملیات هوایی ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد که تاکنون امداد رسانی‌ها صورت گرفته و اینگونه نبوده که امداد خواهی با اورژانس تماس بگیرد اما خدمات ارائه نشود اما گاهی پایگاه‌ها در استان محدود است که ممکن است چندین پایگاه در یک مأموریت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هزینه نگهداری هر پایگاه اورژانس هر سال حدود یک میلیارد تومان و هزینه راه‌اندازی آن بالغ سه میلیارد تومان است.

یک آمبولانس در هر شهرستان ویژه انتقال بیماران کرونا مثبت وجود دارد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در ۱۰ شهرستان استان یک آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونا مثبت وجود دارد.

وی در خصوص ارائه نشدن برخی خدمات توسط اورژانس گفت: برخی خدمات نیازمند آمبولانس خصوصی در استان است که این آمبولانس در استان وجود ندارد و از محدودیت‌ها است اما از خواسته‌های مردم است و در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: این آمبولانس‌ها هزینه بالایی دارد و تا پایان امسال یک شرکت آمبولانس خصوصی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکل اورژانس کمبود نیرو است به دلیل اینکه مجوزهای استخدام وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سالیانه چندین پایگاه اورژانس به همت خیران راه اندازی می‌شود اما تزریق نیرو به اندازه کافی نیست.

حیدری تصریح کرد: سال گذشته به همت خیرین پنج تا شش مورد پایگاه اورژانس راه اندازی شد و اگر خیری می‌خواهد در حوزه سلامت کار کند اورژانس از اولویت‌ها است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید