کد خبر: 245179
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت کرونا و شورای آموزش و پرورش گیلان، ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: با گذشت چهار دهه از دوران جنگ تحملی، جمهوری اسلامی با عزت و سربلندی مسیر استقلال و آزادی را طی کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن همواره با توطئه‌های متعدد در تلاش است انسجام و یکپارچگی ملت ایران را زیر سوال ببرد، افزود، با مدیریت امام راحل و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب مردم همواره در مقابل مستکبرین ایستادگی کرده‌اند.

زارع با تاکید بر اینکه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: مطابق با گزارش‌های ارائه شد ۹۸ از دستورالعمل‌ها در مراکز آموزشی گیلان اجرایی شده است.

وی به تلاش‌های فعالان عرصه آموزشی که به صورت فیزیکی در مدارس و مراکز آموزشی برای گسترش علم دانش حضور می‌یابند اشاره کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و امکان فاصله گذاری برای بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز باید به دقت انجام شود.

زارع با تاکید بر اینکه حفظ سلامت دانش آموزان در مراکز آموزشی اولویت اساسی ماست افزود: استفاده اجباری از ماسک در فضای آموزشی و همکاری مردم گیلان در این زمینه ستودنی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیرو مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا و وزارت آموزش و پرورش زمان حضور در کلاس کاهش یافته است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با هماهنگی لازم با صدا و سیما و همچنین با استفاده از فضای مجازی به تولید محتواها آموزشی جهت اهمیت رعایت پروتکل‌ها بپردازد

زارع از کاهش آمار رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم در ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد و گفت: طی هفته گذشته میزان رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد رسیده است.

استاندار گیلان بستر موجود در شبکه آموزشی شاد را برای اطلاع رسانی و آموزش‌های دانش آموزان و والدین مناسب دانست و گفت: به شایعات بی اساس از میزان ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در دوره کوتاه آغاز فعالیت آموزشی توجه نشود.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی کنترل وزن و چاقی که طرح مؤثری برای حفظ سلامت دانش آموزان است، گفت: تنها راه استمرار فعالیت‌های عمومی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید