کد خبر: 245226
۰
۰
نسخه چاپی

اول مهر کرمانشاه میزبان کارشناس یونسکو است

امید قادری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اول مهر ماه کارشناس مصری یونسکو پس از سه ماه تأخیر بخاطر شیوع بیماری کرونا برای ارزیابی منطقه اورامانات به کرمانشاه سفر می‌کند.

وی افزود: هدف از این بازدید ثبت جهانی اورامانات است که پرونده درخواست ثبت این منطقه دی ماه سال گذشته با یونسکو ارسال شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در صورت گرفتن جواب مثبت از ارزیابی مذکور در اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد ثبت جهانی اورامانات هستیم.

وی به آماده سازی ۶ روستا جهت بازدید ارزیاب یونسکو، گفت: با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی خواسته‌های یونسکو در خصوص حفظ بافت روستایی، رسیدگی به ۶ روستا را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های حوزه اقتصادی و فرهنگی ثبت جهانی اورامانات گفت: در صورت ثبت جهانی اورامانات، گردشگری و اشتغال در این منطقه رونق خاصی می‌گیرد و همچنین حفظ میراث، فرهنگ، آداب و رسوم، معماری و محیط زیست منطقه مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.

قادری تصریح کرد: از نظر امنیتی نیز این ثبت، دستاوردی همچون تعهد همه کشورهای جهان به حفظ امنیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید