کد خبر: 245281
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۴۵ درصدی زیربنای آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در نشست خبری بعد از ظهر یکشنبه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه با بیان اینکه عمده درس‌های ترم گذشته این دانشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ عنوان درسی با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه در فضای مجازی آموزش داده شد و خوشبختانه خللی در روند تحصیلی دانشجویان به وجود نیامد.

وی به تقویت زیرساخت‌ها و افزایش تعداد سرورهای دانشگاه رازی اشاره کرد و ادامه داد: امروز این دانشگاه تا زمان تشخیص ستاد ملی کرونا، آماده ارائه آموزش دروس به صورت مجازی است و امکان ادامه تحصیل و فرایند آموزشی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر فراهم بودن امکان ارائه خدمات در فضای وب، گفت: ۲۴۰ فرآیند کاری در دانشگاه رازی وجود دارد که تلاش کرده‌ایم تا حد امکان زمینه ارائه این فرآیندها را با هدف به حداقل رساندن ترددها، بالا بردن شفافیت و ارائه خدمات کنترل شده در فضای وب فراهم کنیم.

به گفته اعلمی آل آقا، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ سامانه در دانشگاه رازی فعال شده است که موجب ارتقا شاخص‌های ارائه خدمات در دانشگاه رازی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه پژوهش دانشگاه رازی، گفت: طی ۶ ماهه گذشته، کنفرانس فیزیک ایران با حضور اساتید برجسته و دانشمندان فیزیک از سراسر دنیا و کنفرانس تاریخ توسط دانشگاه رازی در فضای مجازی برگزار شد و نیز پایگاه تحلیلی خبری تحت عنوان "نامه فرهنگ رازی" در در فضای وب ایجاد شده است.

اعلمی آل آقا با بیان اینکه دانشگاه رازی یک دانشگاه اخلاق محور و پیشرو در تحقق جامعه دانش بنیان است، بر همکاری مشترک دانشگاه و صنعت در جهت مقابله با تحریم‌ها و رفاه اقتصادی مردم تاکید کرد و گفت: یکی از طرح‌هایی که دیروز با حضور معاون فناوری علمی و فناوری رئیس جمهوری در کرمانشاه افتتاح شد، طرح خط جدید کاتالیست در مجتمع پتروشیمی پلیمر بود که با همکاری و تعامل مشترک دانشگاه رازی و صنعت با رویکرد علم باوری انجام شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: شرایط اقتصادی استان در وضعیت مطلوبی نیست و اگر خواهان جهش تولید در استان هستیم تنها از طریق توجه به اقتصاد دانش بنیان می‌توان آن را محقق کرد و بر همین اساس از رسانه‌های استان می‌خواهیم که مسئولین و فعالان حوزه اقتصادی را به سمت رجوع به دانشگاه و کار با دانشگاه ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی دانشگاه‌ها توسعه جامعه دانش بنیان است، تاکید کرد: نبود علم باوری در بین جامعه و مسئولین می‌توان در برخی از عزل و نصب‌های قومی و قبیله‌ای و کلنگ زنی برخی از طرح‌های اجرا نشده را دید.

کمتر توفیق داشتیم در فضاهای دانشگاهی در خدمت استاندار کرمانشاه باشیم

اعلمی آل آقا با بیان اینکه قدرت پیگیری‌های اجرایی استاندار کرمانشاه بالا است اما در بحث اقتصاد دانش بنیان و جامعه دانش بنیان شاید به دلیل ضرورت‌های کاری، به صورتی که انتظار داریم توجه نکرده است، افزود: کمتر توفیق داشتیم که در فضاهای دانشگاهی و جمع دانشگاهیان در خدمت استاندار پرتلاش کرمانشاه باشیم.

وی گفت: هرساله حدود ۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و قریب به ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه رازی پذیرش و مشغول به تحصیل می‌شوند.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: طی یک سال اخیر رشته‌های مهندسی شهرسازی و تاریخ اسلام در مقطع کارشناسی، رشته‌هایی با گرایش معماری و انرژی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و علم سنجی در مقطع ارشد و رشته مامایی و بیماری‌های تولید مثل دام در مقطع دکترا را مجوز گرفتیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید