کد خبر: 251846
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از ۷۵ درصد فوتی‌ها در قزوین، بالای ۶۵ سال سن دارند

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گروه‌های جهادی که برای پیشگیری و مقابله با کرونا در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: امروز استان قزوین از نظر وضعیت کرونا در یکی از بدترین شرایط خود قرار دارد و نیاز است که همه ارکان استان اعم از دولتی و مردمی برای مقابله به میدان بیایند.

وی افزود: کرونا درمانی ندارد و مقابله با آن نیازمند همراهی و همگامی همه مسؤولین و مهمتر از همه مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بهترین راه مقابله با کرونا را رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها دانسته و اضافه کرد: همه از این فضا خسته شده‌ایم اما ساده انگاری و بی‌خیالی طی کردن صدمات و لطمات جبران ناپذیری را در پی دارد.

وی ادامه داد: امروز استان تمام تلاش خود را برای تأمین اکسیژن و تخت بیماران معطوف کرده و دست یاری خود را به طرف همه گروه‌های مردمی دراز می‌کند.

حبیبی تصریح کرد: بهترین راه مبارزه با این بیماری در شرایط فعلی مقابله با ویروس از همان مبدأ و خانه است و امیدواریم با ورود گروه‌های جهادی کار پیشگیری از همان محلات آغاز شود.

وی گفت: فرمانداری قزوین محلات شهرستان را به ۳۰ قسمت تقسیم کرده و امیدواریم با کمک گروه‌های جهادی و دستگاه‌ها کار نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در این مناطق ۳۰ گانه به درستی انجام شود.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین اظهار کرد: انسجام گروه‌های جهادی و تعامل یکپارچه با دستگاه‌های مرتبط می‌تواند کمک بسیار مناسبی برای مقابله با کرونا باشد.

وی ادامه داد: چیزی که از گروه‌های جهادی به طور تخصصی انتظار می‌رود، کمک به قرنطینه خانگی جهت خلوت شدن بیمارستان‌ها و حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی است.

حبیبی افزود: با توجه به نیاز امروز استان، نیروهای جهادی باید در امور مرتبط، متخصص باشند تا کمک‌ها کیفیت بهتری به خود بگیرد.

وی بیان کرد: بازدید از اماکن و اصناف محله جهت اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از ایجاد مراسمات مختلف خانوادگی و اجتماعی از دیگر اقداماتی است که امیدواریم با کمک گروه‌های جهادی عملیاتی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۷۵ درصد فوتی‌ها در قزوین، بالای ۶۵ سال سن دارند تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این افراد تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

وی در پایان یادآور شد: زمان برای به میدان آمدن گروه‌های جهادی بسیار کم است و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این اتفاق رخ دهد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید