کد خبر: 251955
۰
۰
نسخه چاپی

سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای زیست مومنانه است

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سراسر عمر پیامبر اکرم (ص) زیبایی، اخلاق و رفتار نیک بود و بر همین اساس در قرآن از پیامبر (ص) به عنوان یک اسوه حسنه نام برده شده است.

وی افزود: سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای زیست مومنانه است و بدون شک او را باید یک الگوی جامع برای حیات و زندگی خوب دانست.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» تأکید کرد: پیامبر از جنس مردم بود وتنها تفاوت او با دیگر مردم در معصومیت او و نزول وحی بود.

وی افزود: بر اساس همین آیه رنج و مشکلات مردم برای پیامبر (ص) نیز رنج به شمار می آمد و مادامی که مردم در جامعه اسلامی با رنج و مشقت بودند او نیز رنج و مشقت داشت.

امام جمعه محمودآباد اضافه کرد: پیغمبر (ص) بر طبق این آیه حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بود و برای او سرنوشت مردم دارای اهمیت بود و علاقه داشت که مردم خداپرست باشند و دین را قبول کنند تا از شر عذاب جهنم در امان باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات پیامبر (ص) بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ بود و این بدین معناست که پیامبر با مردم رئوف و مهربان بود و ما نیز باید یادبگیریم که با مردم مهربان باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: امام حسین (ع) نیز در جایی نقل میکند که پیامبر (ص) با هیچکس به تندی سخن نمی گفت و سعی میکرد با همه مردم رئوف و مهربان باشد.

وی در پایان یادآور شد: باید تلاش کنیم تا سیره پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی حسنه برای جوانان در جامعه نهادینه شود و بدون شک در صورت معرفی صحیح، اثرات آن بر روح و عمق جامعه نهادینه خواهد شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید