کد خبر: 252636
۰
۰
نسخه چاپی

ارتقای علمی و فرهنگی جامعه، بستر ساز توسعه همه جانبه است

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی در دیدار با مدیر بنیاد ملی نخبگان در استان قزوین اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم که جامعه به سطح مطلوبی از فرهیختگی دست یابد، باید نسبت به ترویج کتاب و کتاب خوانی اهتمام بورزیم. کسب جایگاه نخبگی با خواندن کتاب میسر می‌شود و ارتقای علمی و فرهنگی جامعه، بستر ساز توسعه همه جانبه است.

وی افزود: تربیت انسان‌های فرهیخته موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ایجاد دسترسی به منابع خواندنی، زمینه پرورش فرهیختگان و نخبگان را فراهم آورند.

محمدبیگی در این دیدار تعامل و استفاده از نقطه نظرات سازنده جامعه نخبگانی را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی خواستار شد و با توجه به پایگاه اجتماعی و مقبولیت نخبگان در میان اقشار مختلف جامعه برای اجرای برنامه‌های مشترک دعوت به‌عمل آورد.

در این دیدار رجب پور، رئیس بنیاد نخبگان قزوین، ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد جامعه، فرهیختگی خود را از راه مطالعه کتاب‌ها به دست می‌آورد و مطالعه کتاب و توجه ویژه به کتابخانه های عمومی بستر ساز توسعه همه جانبه کشور است و متولیان فرهنگی باید در راستای فرهیختگی جامعه تلاش کنند.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان نیز نهاد فرهیخته پرور و دانش بنیانی است که مشابهت‌های فراوانی در رسالتهایش با نهاد کتابخانه های عمومی دارد بنابراین ایجاد پیوند عمیق بین کتابخانه‌های عمومی و نخبگان امری ضروری است.

وی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان این آمادگی را دارد ظرفیت نخبگانی را جهت پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی در راستای ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هدایت نماید.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید