کد خبر: 253871
۰
۰
نسخه چاپی

نمایندگان کرمان گلایه مندی را کنار بگذارند

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی زینی‌وند عصر یکشنبه در مراسم تکریم از استاندار سابق و معارفه خود بیان داشت: خدمت در استان کرمان مسئولیت سنگینی است زیرا کرمان سرزمین اسطوره‌ها و سرزمین تدوین پایه‌های انقلاب شکوهمند ایران است که دارای ظرفیت‌های بزرگی است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ما در این سال‌ها رویکرد جدید و منشور فراگیر مدیریتی پیش رو داریم و همه راهبردهای مدیریتی و اسناد بالادستی در این بیانیه را به خوبی شاهد هستیم که اگر تحلیل شود بند بند آن مبتنی بر آسیب شناسی گذشته و رویکردهای آینده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مکتب سلیمانی هویت ساز است

استاندار کرمان گفت: کرمان که سردار شهید سلیمانی را در خود جای داده استانی مهم است که رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند زیرا نگاه دنیا به این استان متمرکز است. شاید جوانان و نخبگان این استان در تعریف مکتب سلیمانی رسالت سنگین‌تری بر عهده داشته باشند برای اینکه مکتب سلیمانی هویت ساز است و به جوانان ما غرور انگیزه و امیدواری می‌دهد.

زینی وند تصریح کرد: گام‌های استوار سردار سلیمانی در خاورمیانه و دنیا لرزه بر استبداد قدرتمندان پوشالی می‌انداخت که بزدلانه وی را به شهادت رساندند و به همان اندازه در خاورمیانه پر آشوب آرام بخش همه آزادی خواهان بود.

وی یادآور شد: وظیفه سنگین دیگری که در کرمان بر عهده داریم معرفی جمهوری اسلامی به دنیا به برکت حضور زنده و همیشگی سردار سلیمانی است و بنده در این راه حتماً برنامه‌های منسجمی را ارائه خواهم کرد.

استاندار کرمان در بخشی از سخنانش به معرفی خود پرداخت و یادآور شد: حضور من روستایی و عشایر زاده در رأس مدیریت اجرایی یک استان کهن و پر ظرفیت محصول اصل هویت و ساختار جمهوری اسلامی است. اگر در جایی این ساختار دقیق عمل نمی‌کند عیب از مسلمان بودن و هویت جمهوری اسلامی نیست و اینکه دستگاه نظارتی مدیران را بدون اطلاع خودشان رصد می‌کنند بر مصدر امور می‌نشاند اصل هویت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: من محصول یک ساختار سالم و ارتقایی در جمهوری اسلامی هستم ضمن اینکه از نخبگان و مسئولان و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که به چنین رویه‌ای صحه بگذارند و آن را تشویق کنند و اگر انحرافی وجود دارد از آن جلوگیری کنند.

فضای همگرایی در کرمان ایجاد می‌کنم

زینی وند با اشاره به اینکه اساس کار کشور تعامل، خرد، عقلانیت و گذشتن از سلایق شخصی به نفع منافع ملی و توسعه استانی است افزود: بنده حتماً با کمک گرفتن از همه نهادهای قانونی، نخبگان، مردم و نمایندگان با سابقه این استان فضای همگرایی را در استان فراهم می‌کنم.

وی افزود: در راستای توسعه استان از ظرفیت همه جریاناتی که زیر چتر جمهوری اسلامی ولایت فقیه و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند بهره‌مند خواهم شد و هیچ خط و مرزی برای ارتباط با آنان از هر گروه و جناحی ندارم و دست آنها را به گرمی می‌فشارم.

استاندار کرمان گفت: تشکل‌ها و نهادهای مردمی پایه‌های ساختار دولت هستند دستگاه‌های دولتی باید آغوش خود را برای فعالیت آنها باز کنند و وقتی این اتفاق افتاد مشاهده خواهیم کرد که آنها غوغا می‌کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا هیچگاه امنیت به مردم واگذار نشده است، گفت: در جمهوری اسلامی هنگامی که با معضل جنگ روبرو شدیم مردم به این مقوله وارد شدند و ما پیروز شدیم دنیا شگفت‌زده شد.

لزوم بکارگیری ظرفیت جوانان و بانوان

وی یادآور شد: جوانان و بانوان به عنوان دو قشر محرک و تأثیرگذار در جامعه هستند که مدیران باید زمینه حضور آنها را در عمل فراهم آورد ضمن اینکه در استان کرمان استعدادهای بی نظیر زیادی وجود دارد.

زینی وند به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و بیان داشت: اداره امور به شیوه‌های سنتی و بدون دانش ناکارآمد خواهد بود و منتهی به شکست می‌شود لذا در همه حوزه‌های مهم بهتر است که کار را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کنیم؛ قلب تپنده توسعه استان‌ها پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی در خصوص معادن استان کرمان گفت: معادن استان کرمان شهرت جهانی و درآمدهای میلیارد دلاری به همراه دارند که موجب افتخار کشور است لذا اداره این معادن باید برای مردم شفاف شود زیرا به نفع خودشان است.

سرمایه‌های کرمان به سمت مناطق محروم هدایت شود

استاندار کرمان گفت: باید سرمایه استان با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم هدایت یابد که این کار موجب زندگی پررونق در روستاها خواهد شد زیرا اگر زندگی در روستاها پررونق بود امروز ما شاهد پدیده حاشیه‌نشینی آینده در شهرها نبودیم بنابراین باید به روستاها توجه کنیم.

زینی‌وند گفت: فعالیت معین‌های اقتصادی از اقدامات مثبتی است که باید برای رشد آن‌ها زمینه را فراهم کنیم زیرا این کار محرومیت را از بین خواهد برد.

وی افزود: به آموزش و بهداشت نقاط محروم باید توجه شود و مدیران باید به حل مشکلات و مسائل مردم توجه داشته باشند.

لزوم بکارگیری مدیران جسور در کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه نظام اداری ما بروکراتیک و غیرشفاف است، گفت: در این نظام پیچیده و پرقانون شاهد ایجاد رانت و فساد ایجاد هستیم. راه میان بر در این زمنیه این است که از مدیران جسور و دارای ذهن حل مسئله‌ای استفاده کنیم و نه ذهن مانع ساز و بخشنامه‌ای.

استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در حوزه خصوصی سازی باید به واقع وارد شد زیرا دولت پیمانکار و کارخانه دار خوبی نیست ضمن اینکه دولت باید نقش نظارتی و حاکمیتی خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظام کارمند محور فسادزا است ابراز داشت: هر کس در رأس نظام اداری باشد، می‌داند این نظام نمی‌تواند آدم‌ها را سالم به مقصد برساند لذا راه نجات خصولتی سازی نیست بلکه خصوصی سازیِ شفاف است.

زینی‌وند به مسأله آب در کرمان اشاره کرد و گفت: مدیریت آب در استان کرمان امر مهمی است بنابراین فرهنگ‌سازی در راستای صرفه‌جویی در منابع موجود و فکر کردن به منابع بیرونی باید مد نظر باشد.

وی در خصوص ارتباط و تعامل با رسانه‌ها گفت: مدیران دستگاه‌ها نباید از مواجه شدن با رسانه‌ها بترسند ضمن اینکه تخریب فرق می‌کند و مردم تخریب را می‌فهمند اما رسانه‌ها مشاوران بی مزد و منت ما هستند که باید از نقدشان استفاده کرد.

استاندار کرمان در خصوص تجارت خارجی گفت: استان کرمان باید علاوه بر تقویت تجارت فعلی با کشورهای مختلف تجارت با استان سیستان و بلوچستان و بندر استراتژیک چابهار را هم در برنامه خود قرار دهد و بخشی از اقتصاد کرمان با پیوند یزد و مرز سیستان و بلوچستان قابل حل است که در این رابطه هم برنامه‌هایی پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت اسناد بالادستی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم، افزود: برنامه بد از بی برنامگی بهتر است و همه دستگاه‌ها باید برای خود برنامه داشته باشند.

بنای کار ما تغییرات حداقلی است

زینی‌وند یادآور شد: بنای کار ما تغییرات حداقلی است اما با مدیران کم دانش، بی انگیزه و کم تحرک هیچ تعارفی نداریم لذا آنچه رابطه من را با مدیران خراب می‌کند، کار است و اگر کسی این ویژگی را ندارد باید با صندلی خود خداحافظی کند زیرا ما حق نداریم مردم را به خاطر بی انگیزگی خودمان معطل کنیم.

زینی‌وند بیان داشت: فرمانداران و مدیران خودشان را برای یک دوره پرتحرک در استان آماده کنند زیرا می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید رفت و تحرک هم داشت.

وی ادامه داد: پشت میزنشینی نشستن بی حالی و بی خبری از شهرها و روستاها را به دنبال دارد و ما وقتی برای صرف کردن به حاشیه‌ها و قضاوت‌های ذهنی نخواهیم داشت بنابراین وقت ما فقط باید معطوف به کار باشد و امیدوارم که مدیران استانی آماده باشند.

استاندار کرمان یادآور شد: از نمایندگان می‌خواهم گلایه مندی را کنار بگذارند و حرف‌ها و ظرفیت‌هایمان را در راستای توسعه استان یکی کنیم.

وی یادآور شد: مگر کسی را نمی‌خواستید که شمال و جنوب استان برایش فرقی نکند؟ من آن آدم هستم که هیچ وابستگی به هیچکس به جز جمهوری اسلامی ندارد و در این راه اگر کسی بخواهد به نام جمهوری اسلامی منافع شخصی خود را به من تحمیل کند زیر بار نخواهم رفت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید