کد خبر: 254124
۰
۰
نسخه چاپی

رنگ‌بندی شهرها برای محدودیت‌های کرونایی براساس تعداد بستری ها است

به گزارش اقتصادآینده نیوز پرویز قزلباش قبل از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با یادآوری اینکه قرار است محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذرماه امسال و به تناسب وضعیت شهرها اعمال شود، افزود: اعمال محدودیت‌ها در شیوه‌نامه جدید بر اساس رنگ‌بندی شهرها بوده و به مدت دو هفته به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت‌ها به مدت دو هفته به این خاطر است که زمان پایداری بیماری کرونا دو هفته به طول می‌انجامد، تصریح کرد: رنگ‌بندی شهرها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بر اساس تعداد بستری‌هایی است که انجام می‌شود و این بستری‌ها باید بر اساس نتایج آزمایشگاهی حاصل شده باشد.

قزلباش با تاکید بر اینکه اگر به دنبال قرار گرفتن استان در زمره شهرهای خارج از محدودیت‌های کرونایی هستیم، تحقق این امر در گرو همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: قرار گرفتن استان زنجان در پایین‌ترین سطح هشدارهای کرونایی مستلزم رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر حفظ سلامتی، ثمرات زیادی از جمله تداوم فعالیت‌های اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با زدن ماسک و حضور نیافتن در تجمعات و مهم‌تر از آن برگزار نکردن دورهمی‌های خانوادگی، فعالیت‌های اقتصادی کمتر دچار آسیب شود.

قزلباش با یادآوری اینکه مراکز صنعتی و تولیدی شامل محدودیت‌های کرونایی نشده و رستوران‌هایی که در مناطق قرمز قرار دارند نیز فقط مجاز به ارائه غذا به صورت بیرون‌بر هستند، بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا که قرار است از اول آذرماه اعمال شود، در مناطق قرمز، خودروها با پلاک بومی نمی‌توانند از شهر خود خارج و یا وارد شهر دیگری شوند. همچنین پلاک‌های غیربومی نیز نمی‌توانند وارد مناطق قرمز شوند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5073003/رنگ-بندی-شهرها-برای-محدودیت-های-کرونایی-براساس-تعداد-بستری-ها

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید