کد خبر: 254287
۰
۰
نسخه چاپی

۶۰۰ عنوان برنامه هفته بسیج در هرمزگان برگزار می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، هدایت الله امیری اظهار کرد: در گام اول انقلاب بسیج توانست خطر بزرگی را از انقلاب دور کرده و روحیه ایثار و گذشت را به همه مظلومین عالم منتشر کند. بسیج بعد از انقلاب و جنگ در عرصه‌های مختلف حضور داشته و در گام دوم نیز قطعاً نقش خود را بیشتر و پررنگ‌تر ایفا کند.

وی افزود: در بیانیه گم دوم انقلاب، خروجی انقلاب تشکیل تمدن نوین اسلامی است و بسیج با نگاه به این قله حرکت می‌کند و باید پیش‌نیازهایی را در این خصوص فراهم کنیم. ما کوچک‌ترین نهاد اجتماعی را خانواده می‌دانیم که این خانواده در محله زندگی می‌کند، ازاین‌رو باید به سمت تشکیل محله اسلامی برویم و خواستگاه پایگاه مقاومت در محلات می‌تواند در این زمینه کمک کند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: بسیج به‌عنوان پیشرو در همه زمینه‌ها با ظرفیت مساجد، قرارگاه تحول محلات را برای کمک به نهاد خانواده تشکیل داده تا از معیشت تا سبک معماری محلات را بر اساس شاخصه‌های اسلامی تبیین کند. امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی بیش از ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات را در سطح استان تشکیل دادیم که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. در چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج، قرارگاه‌های تحول محلات پیشگام در خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند.

امیری عنوان کرد: در مبارزه با ویروس کرونا بسیج از روز اول وارد صحنه شد، از ضدعفونی معابر گرفته تا تولید ماسک و کمک‌های مؤمنانه. امروز بیش از ۸۰ کارگاه تولید ماسک را در استان راه‌اندازی کردیم و از ابتدای سال تاکنون بالغ‌بر ۲ میلیون ماسک را تولید و در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دادیم. در این مدت حدود ۲۴ هزار بسته معیشتی را با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۳ میلیارد تومان در اختیار افراد آسیب‌دیده قرار دادیم.

وی ادامه داد: بسیج طلاب ما در روزهای سخت ابتدایی شیوع ویروس کرونا حضور مستمری در تدفین و تغسیل متوفیان داشت، امسال در هفته بسیج با شعار «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین» در قالب قرارگاه‌های تحول محلات برنامه‌های مختلفی داریم. بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در این هفته برگزار می‌شود و با توجه به شرایط، عمده برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان کرد: برای نشان دادن دستاوردهای بسیج در گام دوم انقلاب، نمایشگاهی را تحت عنوان «دستاوردها و فعالیت‌های قرارگاه‌های تحول محلات» برپا می‌کنیم، نمایشگاه فیزیکی است اما بازدید از مجازی و از طریق پخش صداوسیما خواهد بود، هرروز از ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه این نمایشگاه برای مردم نمایش داده می‌شود.

امیری افزود: تقدیر از مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای سلامت از دیگر برنامه‌های امسال ما در هفته بسیج است، ازآنجاکه بخش اعظم فعالیت قرارگاه‌های تحول محلات، فرهنگی و هنری است امسال آثاری که در این حوزه انجام شده را در قالب جشنواره فرهنگی و هنری به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج پویش نذر خون پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: جشنواره مجازی «جهادگران علم و فناوری» را نیز برای اقشار علمی بسیج برگزار خواهیم کرد. خدمت مؤمنانه را که شعار امسال بسیج است در این هفته گسترش خواهیم داد و رزمایش فرهنگی و اجتماعی خدمت مؤمنانه را در قالب مشاوره، مددکاری، بصیرت افزایی و فرهنگ‌سازی را برگزار می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ادامه داد: در سال جاری طرح ازدواج آسان را منسجم‌تر از گذشته پیگیری و از همه ظرفیت‌های بسیج برای ازدواج جوانان استفاده می‌کنیم. طرح جهادی کلاس مهربانی نیز از ابتدای هفته بسیج با اهدای لوازم‌التحریر بین نیازمندان آغاز می‌شود، و با کمک خیرین ۲۰۰ تبلت را به دانش آموزان نیازمند اهدا می‌کنیم.

امیری با بیان اینکه پویشی تحت عنوان «سلیمانی‌ها» را نیز در هفته بسیج آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: شب‌شعر انقلاب و بسیج نیز با استفاده از ظرفیت شاعران استان در هفته بسیج برگزار می‌شود. یکی از کارهای ما در قالب طرح تحول محلات، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی بود که با حمایت استاندار هرمزگان، میزهای خدمت را در محلات برگزار کردیم تا بخشی از مشکلات مردم در ارتباط مستقیم با مدیران حل شود، در هفته بسیج نیز میزهای خدمت در محلات و مساجد برپا می‌شود.

وی افزود: همه‌سال ۵ آذر نمایش اقتدار بسیج را برگزار می‌کردیم که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان‌پذیر نیست و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقام معظم رهبری به‌صورت مستقیم از طریق تلویزیون با بسیجیان صحبت خواهند کرد و همه مجدداً با ولی امر مسلمین بیعت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: با توجه به اینکه شعار ما خدمت‌رسانی است پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی را در عرصه‌های مختلف آغاز کردیم، در هفته بسیج نیز افتتاح مجازی برخی از این پروژه‌ها صورت خواهد گرفت. همچنین در این هفته مرحله جدید کمک‌های مؤمنانه نیز برگزار و بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

امیری بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و … تصمیم گرفتیم یک تولید محتوای کمک‌آموزشی را در قالب طرح «پویش لبخند مهربانی» برای کمک به معلمین زحمت‌کش، آغاز کنیم. طرح صالحین که هرساله در مساجد با موضوعات بصیرتی و دینی اجرا می‌شد، امسال به‌صورت مجازی اجرا خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید