کد خبر: 254288
۰
۰
نسخه چاپی

موفقیت در حوزه کتابخوانی باعث تقویت جبهه فرهنگی همدان می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز مصطفی آزادبخت ظهر سه شنبه در آئین بزرگداشت بیست و هشتمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان همدان که به صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار شد، اظهار کرد: اگر اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوش درخشیده به دلیل وجود مدیری لایق و کارشناسان و کتابداران ساعی و کوشا است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه موفقیت در حوزه کتابخوانی باعث تقویت جبهه فرهنگی ما می‌شود افزود: یکی از ارکان اصلی فرهنگ و مرام ما کتاب قرآن است که سرمنشأ همه کتاب‌ها و خوبی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه واژه مقدس کتاب بی‌نظیر و بی‌بدیل است، عنوان کرد: ریشه آرامش دانایی است و رکن اصلی در دانایی کتاب و کتابداری است به طوری که مقام معظم رهبری می‌فرمایند سلامت فکری را با کتابداری تأمین کنید.

معاون استان همدان همدان ادامه داد: فردی که دانا باشد، به طور قطع به یقین می‌تواند بهترین زندگی را داشته باشد و کتاب یک رکن اصل دانایی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها بستر را فراهم می‌کنند که مردمان ما به کتاب دسترسی پیدا کنند؛ عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که با استفاده از فرهنگ غنی اسلام توانستیم پیروز شده و در ادامه نیز مقاومت کنیم و در ادامه به دنبال این هستیم که بهترین حکومت را در زمین ایجاد کنیم.

آزادبخت با بیان اینکه در انقلاب اسلامی کتاب از جایگاه والایی برخوردار است؛ گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کتاب توجه بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان و کتاب پیوندی ارزش و والا دارد؛ اظهار کرد: استاندار و مسئولان همدان به کتاب توجه بسیار دارد و کتابخانه‌های عمومی را به طور ویژه رصد و پشتیبانی می‌کنند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی وحدت و همدلی و خدمت گذاری دیده می‌شود؛ افزود: اگر جبهه فرهنگی تقویت شود، نظام تقویت می‌شود و تشویق مردم به مطالعه و ترویج کتابخوانی باعث خدمت به نظام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا، ما به کار فرهنگی برای مقابله با آن نیاز داریم، عنوان کرد: در آینده نزدیک و خلاف میل مسئولان محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود چرا که همراهی برخی از مردم برای پیشگیری و مقابله با بیماری کمتر شده است.

آزادبخت با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره ابتلاء به بیماری مجبوریم محدودیت‌های شدید اعمال کنیم ادامه داد: کتابداران در ترویج فرهنگ پیشگیری نقش به سزایی دارند تا بتوانیم حلقه وصل را کوتاه کنیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید