کد خبر: 254332
۰
۰
نسخه چاپی

سایه افت اکسیژن بر بیمارستان ها/ کپسول اکسیژن در بازار کمیاب شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز این روزها کرونا موج‌های متعدد ابتلاء را در نقاط مختلف کشور به راه انداخته و شمار بیماران بستری و نیازمند اکسیژن نیز روز به روز در حال افزایش است.

کهگیلویه و بویراحمد نیز میانگین ابتلایی بالاتر از کشور را به خود می بیند.

ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز تقریباً تکمیل شده است. در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه نیز امکانات بیمارستانی به مانند یاسوج برای پوشش بیماران دیده شده است.

اما در این میان ظرفیت اکسیژن بیمارستان‌ها نیز فراتر از میزان پذیرش‌ها نبوده و گاهاً باعث افت فشار در سیستم‌های انتقال اکسیژن بخش‌ها در حدود چند ثانیه یا چند دقیقه می‌شود.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج که به عنوان بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، علیرغم تمام ظرفیت‌ها، از این موضوع مستثنی نیست.

اما در ماه‌های گذشته در این مجموعه نصب اکسیژن ساز شش تنی عملیاتی شد تا بخش زیادی از نیازهای سیستم پوشش داده شود. با این وجود سیل بیماران کرونایی و آینده نگری این نیاز را نمایان کرد که ظرفیت‌ها در این محور افزایش یابد.

در حال حاضر یک مخزن ۳۰ تنی اکسیژن برای استان ساخته شده و به زودی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج نصب خواهد شد. همچنین با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاونت توسعه منابع آن یک محموله ۲۰ تنی اکسیژن از اصفهان در راه استان است.

اما در دل خیابان‌های کهگیلویه و بویراحمد پیگیری مهر نشان می‌دهد قیمت کپسول اکسیژن به شدت افزایش یافته و حتی کمیاب و گاهاً نایاب شده است. با این حساب نیاز برخی بیماران در قرنطینه خانگی و سایر بیماران نیازمند به کپسول در سایه نیست‌ها قرار گرفته است.

باید دید چه تمهیداتی برای کنترل قیمت کالاهای پر تقاضا در استان شکل خواهد گرفت و آیا مدیریت تأمین و توزیع کپسول را خواهیم داشت.

منبع : خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید