کد خبر: 254394
۰
۰
نسخه چاپی

بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کنند

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی محمدحسینی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام نیاز پایگاه انتقال خون رفسنجان و کاهش ذخایر خونی این مرکز، پویش اهدای خون با حمایت رسانه‌های محلی و کاربران فضای مجازی راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی این پویش، مردم این شهرستان برای کمک به همشهریانی که احتیاج به فرآورده‌های خونی در این روزهای سخت داشتند، حضور حداکثری داشتند که جا دارد از تمامی اهداکنندگان و افرادی که با حمایت و همکاری در جلب اهداکنندگان خون باعث ایجاد یک حرکت جهادی در اهدای خون شدند تشکر کنم.

وی ابراز داشت: پایگاه انتقال خون رفسنجان در روزهای اخیر با مشارکت مردم در امر اهدای خون، توانست ذخایر خونی را که با کاهش شدید مواجه شده بود جبران کند.

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان اظهار کرد: در چهار روز اخیر بالغ بر ۱۲۰ هزار سی سی خون در رفسنجان اهدا شد به نحوی که میزان اهدای خون چهار روز اخیر مطابق با ۵۰ درصد اهدای خون مهر ماه بوده است.

محمدحسینی با بیان این مطلب که اهدای خون یک نیاز دائمی است، تصریح کرد: از همشهریان تقاضا داریم اهدای خون را به عنوان یک کار خیر و خداپسندانه در زندگی خود لحاظ کنند چرا که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشه وجود دارد و در مواقع بحرانی مثل شرایط فعلی اپیدمی کرونا (کووید ۱۹) این نیاز بیش از قبل احساس می‌شود.

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان عنوان کرد: از بیماران بستری به دلیل شیوع کرونا درخواست داریم تا ۲۸ روز پس از بهبودی با مراجعه به مرکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسمای خون خود برای درمان بیماران بدحال در مراکز درمانی شهرمان اقدام کنند چرا که پلاسمای بهبود یافتگان از بیماری کووید ۱۹ نقش به سزایی در درمان این بیماران دارد.

محمدحسینی تصریح کرد: دو هفته قرنطینه و محدویت‌های جدید برای حضور در سطح شهرها از شنبه برقرار می‌شود اما اهدای خون قرنطینه ندارد، مراکز انتقال خون فعال و بیماران چشم انتظار حضور اهداکنندگان خون در این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد اهداکنندگان خون در رفسنجان و انار مستمر هستند، اضافه کرد: مردم شهرستان رفسنجان در روزهای اخیر با یک حرکت جهادی برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کردند که صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید