کد خبر: 254949
۰
۰
نسخه چاپی

نیازمند مدیریت داخلی بر فضای مجازی هستیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با جمعی از دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دانشمندان حدود ۴۰ تفاوت بین انسان و حیوانات مطرح کرده‌اند که یکی از این تفاوت‌ها وجود حس کنجکاوی در انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وجود حس کنجکاوی انسان و جوامع را به علم می‌رساند، بیان‌کرد: انسان تشنه دانستن همه علوم از جمله علوم مفید برای زندگی روزمره و مهم‌تر از آن علوم ماوراءالطبیعه است.

عبادی با تأکید بر واجب بودن علم آموزی بر زن و مرد در تعلیم دینی ادامه‌داد: دلیل وجود واجب بودن علم آموزی در اسلام توجه به همین حس کنجکاوی و رسیدن انسان به جایگاه واقعی او است.

اهمیت کتابخوانی به واسطه فراوانی نعمت علم در کتاب است

وی افزود: اهمیت علم در روایات و تعالیم دینی آن اندازه است که در کتبی چون مفاتیح‌الجنان بیان شده که بهترین عبادت حتی در شب‌های قدر کسب علم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اهمیت کتابخوانی به واسطه فراوانی نعمت علم در کتاب است، گفت: البته نمی‌توان پای هر کتابی نشسته و آن را خواند و باید مواظب غذاهای روح خویشتن نیز باشیم.

عبادی اظهار کرد: برخی از کتاب‌ها چون دوایی برای دردهای روحی هستند ولی برخی از کتاب‌ها نیز به واسطه افکار و عقاید نویسندگان آن سم است، اظهارکرد: همانطور که در خوراک جسمی مواظب سلامت آن هستیم در استفاده از خوراک فکری نیز باید این مراقبت‌ها را نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی علما و دانشمندان بیان‌کرد: برخی از علما و اندیشمندان برجسته به اندازه‌ای غرق در مطالعه کتاب می‌شدند که در آن لحظه متوجه اتفاقاتی که در اطرافشان رخ می‌داد، نبودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: به عنوان مثال درباره سبک زندگی علامه محمد تقی جعفری نقل شده که ایشان هنگام مطالعه به هیچ وجه متوجه سردی و گرمی هوا نمی‌شدند.

استفاده ابزاری غرب از علم و فضای مجازی

عبادی با تأکید بر مقدس بودن کار کتابداری و کتابخوانی، اظهارکرد: متأسفانه در غرب از علم استفاده ابزاری می‌شود و با استفاده از آن کشورها و شهرها را به ویرانی و نابودی می‌کشانند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی با مدیریت داخلی یادآورشد: متأسفانه این امر در کشور ما اجرایی نشده و امروزه برخی از محتواهای نشر یافته در فضای مجازی و در بستر اینترنت برای کودکان و نوجوانان ما سم است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید