امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 255238
۰
۰
نسخه چاپی

آلودگی هوای البرز در وضعیت هشدار سطح زرد

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار آلودگی هوا سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از رخداد وارونگی در سطوح پایینی و میانی جو و در نتیجه آن انباشت آلاینده‌ها در منطقه البرز مرکزی است به دلیل پایداری و سکون جریانات سطحی از فردا سه‌شنبه تا پنجشنبه کیفیت هوای استان البرز به تدریج در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این شرایط با توجه به فعالیت سامانه بارشی بسیار قوی که از روز پنجشنبه استان البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد تعدیل خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه وضعیت فعلی بیشتر از همه کلان‌شهرهای استان را درگیر خواهد کرد، تصریح کرد: کیفیت هوا به‌صورت متناوب در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان با توجه به شرایط آلودگی هوا از انجام هرگونه عملی که باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند، همچنین افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز و حضور در سطح شهر پرهیز کنند.

دمای هوا کاهش محسوس می‌یابد

بهارونداحمدی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده آسمانی قسمتی ابری تا ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعات بارش پراکنده، عصر و شب وزش باد و نیز کاهش محسوس دما در نقاط مختلف استان البرز مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه هوای امروز البرز قسمتی ابری تا ابری، همراه با مه و بارش پراکنده بوده و در عصر و شب با وزش باد و کاهش محسوس دما مواجه است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری، همراه مه رقیق و یخبندان صبحگاهی است.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید