طرح نظارتی و غربالگری گسترده کرونا در اصفهان تشدید می‌شود

حجت الله غلامی ، به تشریح گزارش شصتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پرداخت و اظهار داشت: با بررسی اجمالی از ابتدای آذرماه وضعیت استان اصفهان در اجرای محدودیت ها خوب ارزیابی شد.

وی افزود: کاهش ۴۹ درصدی سفر در مبادی ورودی استان اصفهان و همچنین کاهش ۳۵ درصدی سفرهای درون شهری و رعایت ۹۵ درصدی تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح به همراه رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده به مشاغل گروه های دو، سه، چهار نشان از عزم جدی برای مدیریت کرونا از ابتدای آذرماه در استان اصفهان است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به اجرای محدودیت های تعریف شده در ۹ روز گذشته توسط بیش از ۹۰ درصد از اصناف در استان اصفهان اشاره ای کرد و گفت: از ابتدای آذرماه، مراکز آموزشی، فرهنگی و مذهبی ۱۰۰ درصد بر رعایت محدودیت ها مصمم بودند و تعداد معدودی تخلف گزارش شده است.

تشدید نظارتی بر اصناف و مشاغل غیرضروری

وی تصمیم گیری شصمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا را با تشدید نظارتی بر اصناف، توسط کمیته ای از بهداشت و درمان، اتاق اصناف، تعزیرات و صمت از فردا اعلام کرد و اظهار داشت: متخلفان واحد صنفی، مشمول جریمه پلمب ۱۵ روزه خواهند شد.

اجرای طرح گسترده غربالگری در سه فاز به صورت همزمان

غلامی تصمیم ویژه، در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا را در طرح گسترده غربالگری کرونا در سطح استان اصفهان اعلام کرد و افزود: غربالگری کرونا در سه فاز به صورت همزمان اجرا می شود که در روش اول کنترل ورودی به اماکن عمومی، ادارات و ترمینال ها، اتوبوس ها و مراکز جمعیتی با استفاده از بارکد کارت ملی است.

وی فاز دوم غربالگری کرونا دراستان اصفهان را کنترل ازطریق سامانه «سیب» اعلام کرد وگفت: در این سامانه بیمارانی که پس از مثبت شدن تست پی سی آر به مدت ۱۴ روز در قرنطینه به سر می برند، قابل شناسایی خواهند بود و کنترل و مراقبت می شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به روش سوم که به عنوان حافظان سلامت محلات نامگذاری شده است هم اشاره ای کرد و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج و محوریت بهداشت و درمان است که در سطح محلات با پرسشگری آغاز می شود و اطلاعات افراد وارد سامانه «کووید ۱۹ ایزولیشن» خواهد شد و از این طریق افراد علاوه بر آموزش، نسبت به بیماری کرونا غربالگری می شوند.

وی اجرای این سه روش را به صورت گسترده در سطح استان اصفهان برای کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اعمال محدودیت های پنج گانه از ابتدای آذرماه و غربالگری وسیع در سطح استان اصفهان بتوانیم بیماری کرونا را مهار کنیم.

تشدید نظارتی بر تردد افراد در بانکها

غلامی بانک ها را جز مشاغل ضروری دانست و تصریح کرد: از فردا، با تشدید نظارت ها تردد افراد در بانک ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کنترل خواهد شد.

وی افزود: مقرر شد فعالیت های اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان هم به صورت دولت الکترونیک انجام شود و مواردی که برای تمدید دفترچه های بیمه است هم به صورت الکترونیکی انجام شود.

تداوم تعطیلی مشاغل دولتی بستگی به نتایج این هفته است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تداوم تعطیلی مشاغل دولتی در هفته آینده را به ارزیابی وضعیت استان اصفهان در پایان هفته دانست و گفت: چنانچه ۱۴ شهرستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی در استان اصفهان بتوانند از وضعیت موجود خارج شوند و شیب ابتلا به کرونا نزولی شود امیدواریم برخی از محدودیت ها در شهرهای قرمز استان اصفهان کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید