الحاق ۳ مرکز آموزش عالی به دانشگاههای مادر اصفهان

هوشنگ طالبی درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان اصفهان براساس طرح ساماندهی مؤسسات و مراکز آموزش عالی توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است ۳ دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی شهرضا به دو دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان ملحق شوند.

وی افزود: بر همین اساس دانشکده خوانسار و شهر رضا به دانشگاه اصفهان و دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست ردیف‌های بودجه‌ای هیچ کدام از این دانشکده‌ها حذف شود، گفت: این سه مرکز در واقع پردیس‌هایی هستند که به قوت خودشان باقی خواهند ماند و فقط مدیریت سیستمی آن‌ها با دانشگاه‌های معین استان خواهد بود.

طالبی همچنین درباره طرح جدید وزارت علوم برای مدیریت استانی آموزش عالی نیز توضیح داد و گفت: براساس این طرح قرار است یک شورایی در وزارتخانه ایجاد شود به نام شورای مدیریت استانی آموزش عالی که رئیس این شورا مقام وزارت است و ۷ نفر از رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله رئیس دانشگاه علمی کاربردی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، پیام نور و رئیس دانشگاه آزاد اعضای شورا را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر استانی تعدادی از دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه معین انتخاب شده اند و رئیس آن دانشگاه باید شورای مدیریت استانی را تشکیل دهند که اعضای این شورا در استان‌ها، دانشگاه‌های دولتی هستند و یک نماینده از هر یک از زیر نظام‌های آموزش عالی از جمله دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای حضور دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این شورای استانی مسائل مختلفی چون مأموریت گرا کردن آموزش عالی، ظرفیت‌ها و نیازها، هماهنگی در مسائل آموزش عالی استانی از جمله ظرفیت‌های دانشجویی و همچنین ظرفیت دانشگاهی برای پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

روزنامه اقتصادآینده و پورتال خبری اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید