کد خبر: 262982
۰
۰
نسخه چاپی

تشکیل کارگروه تربیتی سواد رسانه در شهرستان های رزن و درگزین

حجت الاسلام سید روح الله حسینی اظهار کرد: با توجه به مجازی شدن آموزش و درگیر شدن خانواده دانش آموزان با آموزش مجازی فراگیری سواد رسانه توسط والدین، دانش آموزان و مربیان الزامی به نظر می‌رسد.

وی با با اشاره به طراحی کارگروه سواد رسانه و تربیتی در سازمان تبلیغات این شهرستان، ادامه داد: با حضور نخبگان دغدغه مند و انقلابی شهرستان تلاش کردیم تا در مسئله تربیت خانواده و سواد رسانه سلسله نشست‌های منظمی با همکاری ادارات آموزش و پرورش طراحی شود.

حسینی ایجاد بسترهای لازم جهت رشد و ارتقای سطح معرفتی والدین در برابر شبهات و آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی را لازم و فوری برشمرد و گفت: اگر لحظه‌ای از این امر ضروری غفلت شود قطعاً در سالهای آینده شاهد مشکلات ساختاری در نسل‌های بعد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سابقه و جایگاه شهرستان از نظر مذهبی و باورهای اعتقادی خوب است، افرود: ایجاد مسائل و مباحث جدید در فضای رسانه و بخصوص شبکه‌های اجتماعی سازمان را به این تیکه رسانده است که مباحث تبلیغی و تربیتی را در فضای سواد رسانه با جدیت دنبال کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه جایگاه تربیت رسانه‌ای و نهضت سواد رسانه‌ای را در برنامه‌های تربیتی و تبلیغی مغفول دانست و گفت: با همکاری نخبگان انقلابی، مجموعه فرهنگی و فضای مجازی سپاه و آموزش پرورش تلاش شده است تا نشست‌های منظم تربیت رسانه‌ای در سطوح مختلف در منطقه برگزار شود.

حسینی تربیت مدرسان سواد رسانه را از دیگر الزامات شرایط جدید پیش آمده در بعد از بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: در سالهای گذشته زیر ساختهای فرهنگی لازم در جهت ایجاد تربیت رسانه‌ای به خوبی شکل نگرفته است.

وی ایجاد ساختارهای لازم برای حرکت جنبشی در فضای سواد رسانه را ضروری عنوان کرد و گفت: در کارگروه‌های تخصصی به دنبال احیا جایگاه طلاب و محوریت اجتماعی ائمه جمعه و جماعت خواهیم بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید