کد خبر: 266486
۰
۰
نسخه چاپی

تهیه سند کاهش خطرپذیری البرز

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عزیزالله شهبازی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهدای دولت استانداری، برگزار شد، اظهار کرد: امروز به همراه مهندس نجار امروز نقاط حادثه‌خیز استان را بازدید کرده و گزارشی از وضعیت، اقدامات و برنامه‌های مربوط به مدیریت بحران به ایشان ارائه شد.

وی با اشاره به مخاطرات استان البرز بیان کرد: در حوزه جغرافیای منطقه مباحثی مانند فرونشست زمین، نقاط حادثه‌خیز در بحران‌هایی همچون سیل، زلزله و رانش زمین بررسی شد که امیدواریم نتایج مطلوبی را در بر داشته باشد.

ساخت ۵۴ هزار پلاک مسکونی بر روی گسل زلزله

استاندار البرز با بیان اینکه طی سال‌های قبل بیش از ۵۴ هزار پلاک مسکونی بر روی گسل زلزله ساخته شده‌اند، خاطرنشان کرد: از ابتدای مسئولیتم در البرز با جدیت در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز ایستاده‌ام تا به نقاط حادثه‌خیز استان افزوده نشود، چراکه این امر را یک وظیفه اصلی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این نشست آسیب‌شناسی و مرور، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با حوادث ناشی از بحران‌های طبیعی است، البته این امر را تنها محدود به این نشست نخواهیم کرد.

شهبازی با اشاره به تلاش برای کاهش خطرپذیری استان البرز گفت: بر این اساس مصوب شد تا شرکت گاز استان عملیات نصب شیرهای قطع گاز در مناطق ساخته‌شده مرتبط با گسل اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ساخت ساختمان مدیریت بحران استان را در دستور کار قرار قرار دادیم، گفت: شهرداری‌های البرز به برخی تجهیزات مقابله با بحران مجهز شده‌اند که ما را در مقابله با بحران‌ها کمک خواهد کرد.

البرز در مدیریت کرونا موفق عمل کرد

استاندار البرز اظهار کرد: مدیران استان با انسجام و تعامل در مقابله با بحران‌ها اقدام می‌کنند که نمونه بارز آن در مدیریت بیماری کرونا بود؛ بر اساس گزارش سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا البرز توانسته است در این زمینه موفق باشد.

وی بیان کرد: همچنین در مدیریت سیل سال ۹۸ با وجود شدت بارندگی‌ها، خوشبختانه با تدابیری که از پیش اتخاذ شده بود، شاهد خسارات جانی و مالی در البرز نبودیم و در عوض مسئولیت کمک به شهرستان باوی خوزستان را نیز قبول کردیم و توانستیم اولین استانی باشیم که مأموریت خود را به اتمام رسانده است.

شهبازی با بیان اینکه منفی‌نگر نیستیم اما باید بر اساس برنامه برای بحران‌های احتمالی و حوادث ناشی از آن آماده باشیم، از این رو این آگاهی و آمادگی را به مدیران استان داده‌ایم، تصریح کرد: مانورهای بسیاری در حوزه‌های مختلف استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تهیه سند کاهش خطر پذیری استان البرز خاطرنشان کرد: این سند در اختیار مدیران استان قرار گرفته است و امیدواریم استفاده لازم از آن صورت گیرد.

استاندار البرز متذکر شد: تاکنون هیچکدام از درخواست‌هایم در راستای اهداف توسعه‌ای استان از مسئولان ملی بی‌پاسخ نمانده و به طور قطع رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشراف به شرایط البرز مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد و امکانات مورد نیاز را تأمین می‌کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید