توجه به ظرفیت تاریخی و گردشگری زمینه‌ساز توسعه اردستان است

جواد واحدی روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از یک اقامتگاه بوم‌گردی در اردستان افزود: شرایط بسیار خوبی در ساخت و مرمت خانه‌های بوم‌گردی در این شهرستان ایجاد شده است و برای گسترش خانه بوم‌گردی لیلاز در روستای علی‌آباد بخش زواره تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی کم‌بهره پرداخت خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت عمارت تاریخی امیرآباد اظهار داشت: پشنهاد شد که این بنای ارزشمند در اختیار تعاونی دهیاران و یا صندوق احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد تا نسبت به مرمت و احیای آن اقدام شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مجموعه آسیاب خان زواره بسیار زیبا و مناسب است که باید برای ایجاد سرویس بهداشتی و تاسیسات فروشگاهی ۵۰۰ متر مربع زمین در اختیار شرکت توسعه گردشگری قرار گیرد تا سرویس‌های بهداشتی و دو سه دهانه مغازه ساخته شود.

واحدی افزود: پیش‌بینی می شود بهره‌برداری از این طرح افزون بر یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد و پس از ساخت‌ در اختیار بهره‌بردار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در سفر به شهرستان اردستان مصوب شد افزون بر چهار میلیارد تومان به طرح‌های میراثی و گردشگری اختصاص یابد.

به گفته وی، همچنین مقرر شد یک نیروی کارآمد برای مدیریت پایگاه بافت و قنات ۲ طبقه اردستان به مدیر پایگاه‌های میراث فرهنگی معرفی شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یادآوری بازدید از طرح‌ها و بناهای تاریخی و میراثی اردستان خاطر نشان کرد: با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای بافت تاریخی زواره تا آخر شهریور ماه ۱۴۰۰ موافقت شد و یک میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی سایر طرح‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مسجد پامنار و ۳۰۰ میلیون تومان برای خانه حکیم‌ اردستان تخصیص داده شود.

یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای علی‌آباد بخش زواره از توابع اردستان روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسوولان استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

این اقامتگاه با سرمایه‌گذاری نزدیک به هشت میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع وزیربنای ۵۵۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون تومان و اشتغال مستقیم سه نفر بهره‌برداری شد.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و ۱۰۷ شهر و یک‌ هزار و ۹۳۴ روستا به عنوان قطب گردشگری کشور، افزون بر ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت و ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۷۸ محوطه باستانی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید