کد خبر: 267357
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای پروژه اشتغال مهارت‌محور نیازمند حمایت مسئولان

به گزارش اقتصادآینده نیوز تقی غیاثی‌تبار ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه و فرماندار اشتهارد که با هدف تبیین و تشریح طرح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان به عنوان پالایه اشتغال شهرک‌های صنعتی و پروژه اشتغال مهارت‌محور برگزار شد، اظهار کرد: طرح پالایه اشتغال شهرک‌های صنعتی و پروژه اشتغال مهارت‌محور یکی از مهمترین طرح‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است که برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است.

وی بیان کرد: حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مسئولان شهرستان به ویژه واحدهای صنعتی شهرستان برای اجرایی شدن این با هدف تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز و ارتقای مهارت شاغلین واحدهای صنعتی از طریق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد یکی از خواسته‌های اصلی ماست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به طولانی شدن زمان و عدم اقدامات لازم در خصوص تصمیمات اتخاذ شده قبلی با فرمانداری اشتهارد و گذشت مدت زمان دو سال از زمان توافقات قبلی، به برنامه‌ریزی و تصمیمات جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای بهره‌گیری از امکانات موجود در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد اشاره کرد و افزود: این اداره‌کل ملزم به اجرای برنامه‌ها و دستورات ابلاغی از ستاد سازمان است و با توجه به جلسات متعدد مدیران و کارشناسان در سطح کشور و استان، طرح‌ها و برنامه‌های جدیدی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان خواهیم داشت.

غیاثی‌تبار خاطرنشان کرد: از امکانات، فضا و تجهیزات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد برای برنامه‌های ملی و استانی با محوریت اشتغال و هدایت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و بازار کار به سمت اشتغال پایدار بهره‌مند خواهیم شد و برای این مهم بیش از پیش نیازمند همکاری و همراهی مسئولین شهرستان، به‌ویژه امام جمعه شهرستان هستیم.

لزوم همکاری بسیج با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود داوودی امام جمعه اشتهارد نیز گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در شهرستان، بسیج و گروه‌های جهادی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشتهارد، تشکیل جلسات کارشناسی با حضور مسئولین آموزش فنی و حرفه‌ای استان، فرمانداری شهرستان اشتهارد و صنایع و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به روند مهارت‌افزایی شاغلان و کارجویان سرعت بخشیم و این امر را به عنوان یک وظیفه هدف‌گذاری کنیم.

مسعودی تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های صنعت و تولید دارد و به همین دلیل نیازمند نیروی کار متخصص است که فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه اقدامات بسیار زیادی را انجام دهد.

شایان ذکر است، مقرر شد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اشتهارد به تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای بپردازد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید