کد خبر: 270753
۰
۰
نسخه چاپی

ثبت رکورد تاریخی احداث ۶۳۷کلاس درس طی سال ۹۹

به گزارش اقتصادآینده نیوز فریدون همتی ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری از فضای آموزشی در جزیره قشم با بیان اینکه مدرسه سازی و احداث مدارس در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: مدارس مرکز پرورش و تربیت نیروی های جوان و نوجوان و حاصل همه عمر خانواده هاست و به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور محسوب می شود.

وی افزود: کشوری که در زمینه پرورش نیروی انسانی ماهر، پرتحرک، اهل تحقیق، دارای عشق به وطن و معتقد به آرمان ها و ارزش ها تلاش می کند، یک کشور غنی و قوی است.

استاندار هرمزگان، پرورش نیروی انسانی ماهر را به عنوان یک گنج بی پایان، ارزشمند خواند و گفت: توسعه فضاهای آموزشی طی این سال ها متناسب با توان کشور، دولت ها و بودجه های سالانه در دستور کار بوده است و ضمن تعدیل مطالبات اجتماعی، اقدامات حوزه مدرسه سازی و تلاش برای گسترش عدالت در توزیع خدمات در کشور برای مردم تبیین شود.

همتی، با اشاره به بهره برداری از یک هزار و ۱۹ پروژه در دهه فجر و افتتاح بخش زیادی از پروژه های بزرگ تا پایان سال جاری، عنوان کرد: این کارهای بزرگ بدون برنامه ریزی اتفاق نیفتاده و با قاطعیت می توان گفت هیچیک از مدیران استان در خدمت به مردم فهیم استان دچار سستی و ضعف نشده اند.

وی گفت: مجموعه مدیران استان نسبت به مشکلات در حوزه های مختلف اشراف دارند و این اطمینان را به مردم استان می دهیم که علی رغم کمبودهای اعتباری و در شرایط تحریم، منابعی که برای احداث و تکمیل پروژه ها به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، کشاورزی و شیلات به هرمزگان تخصیص پیدا کرده بیشتر از سایر استان هاست.

استاندارهرمزگان همچنین در خصوص محدودیت فعالیت های مربوط به صید توسط جامعه صیادی بومی، گفت: در حوزه صید وصیادی هیچ محدودیتی برای صید و صیادان بومی نداریم و مانعی برای فعالیت بومیانی که ارتزاق و معیشت آنها از طریق صیادی است، در استان وجود ندارد.

وی افزود: شاید میزان صید صیادان طی چند سال اخیر کم شده باشد اما راهبرد توسعه ای در این خصوص و توسعه پرورش ماهی در دریا در کنار صید سنتی، از طریق اعطای مجوز و تسهیلات ارزان قیمت به صیادان بومی در استان مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به کارهای انجام و فعالیت های بزرگ در دست اقدام دولت در حوزه های مختلف و نقصان در خدمات رسانی به مردم و رفع محرومیت در زمینه فضاهای آموزشی در استان پهناور هرمزگان در دوره های پیشین و شروع نهضت مدرسه سازی طی سه سال اخیر، بیان داشت: تمام مدارسی که امروز احداث شده ۲۰ سال دیگر دچار استهلاک جدی می شود و نیازمند مقاوم سازی و نوسازی است که هزینه هایی هنگفتی در پی دارد.

همتی با اشاره به ثبت رکورد تاریخی احداث ۶۳۷ کلاس درس طی سال ۹۹ در هرمزگان، گفت: کار احداث مدرسه شبانه روزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از اوایل دهه ۹۰ آغاز و به دلایل مختلف متوقف شده بود که سال گذشته با پیگیری هایی که از سوی استان انجام شد و مساعدت سازمان نوسازی کشور و با تزریق اعتبارات، عملیات اجرایی این پروژه دوباره آغاز و در عرض کمتر از یکسال آماده بهره برداری شد.

وی گفت: با بهره برداری از این مدرسه شبانه روزی به عنوان بزرگترین پروژه مدرسه سازی در استان، ۵۰۰ دانش آموز از سراسر جزیره قشم می توانند از این محیط آموزشی استفاده کنند و بخش بزرگی از دغدغه خانواده ها و به‌ویژه روستائیان قشم مرتفع می شود.

استاندار هرمزگان همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین شهرک آموزشی ایران با حضور وزیر اموزش و پرورش خبر داد و گفت: در طراحی ممتاز این شهرک آموزشی از هنر بومی و معماری محلی استفاده خواهد شد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای احداث این فضای آموزشی، ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی تأمین می شود و تا دهه فجر ۱۴۰۰ به عنوان یک مدل برتر برای نخستین بار در کشور به بهره برداری می رسد.

همتی عنوان کرد: این شهرک آموزشی با وسعت ۲۰ هکتار و در قالب ۱۲ مدرسه تعریف شده و تمام امکانات و الزامات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با تأکید بر افزایش بهره وری در آن پیش بینی شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید