کد خبر: 270757
۰
۰
نسخه چاپی

تنها راه بازگشت به برجام لغو همه تحریم ها بدون شرط است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) با قدردانی از حضور گسترده و پرشور گیلانیان در راهپیمایی خودرویی و موتوری روز ۲۲ بهمن، اظهار کرد: گیلانیان در همه این سال‌های نشان داده‌اند در صحنه‌ها حساس حضوری پررنگ دارند.

وی با اشاره به شعار «مرگ بر آمریکا» ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته، افزود: ملت ایران با ایستادگی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و تحمل فشار و تحریم به همه جهان نشان داده‌اند که زیر بار ظلم و زور نخواهند رفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان ملت و انقلاب و نظام است، گفت: راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن با وجود شیوع ویروس کرونا نشان داده دشمن به هدف خود هرگز نخواهد رسید.

وی همچنین به سفر روزهای گذشته رئیس دستگاه قضا به عراق و استقبال مردم این کشور اشاره و اضافه کرد: ایران و عراق پیوند دیرینه دارند و دشمن نمی‌تواند میان این دولت ملت گسست ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به صحبت‌های اخیر رئیس جمهوری آمریکا در زمینه وجود ۳۰ میلیون فقیر در این کشور اشاره کرد و افزود: مردم آمریکا به وضعیت کشور خود واقف هستند. این کشور بزرگترین بدهکار جهان و از سوی دیگر مقامات آن با وجود همه این مشکلات بسیار مدعی هستند.

وی با بیان اینکه این نوع رفتار در میان کشورهای اروپایی و مقامات آنها نیز به چشم می‌خورد، ادامه داد: این کشورها درک درستی از اسلام و شیعه و جامعه اسلامی ایران ندارند به همین واسطه اعمال و رفتار آنها نیز به دور از درک درست و حقیقی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی از کم عقل ترین حاکمان دنیا هستند، افزود: این افراد هیچگاه از مسیر خود منحرف نمی‌شوند آن را درست می‌دانند زیرا این ویژگی افراد فاسد، زورگو و جنایتکار است.

وی در ادامه به حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری آگاه به مسائل روز جهان و مقتدر و دانا اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود رهبری معظم ملت ایران و انقلاب اسلامی در برابر همه فتنه‌ها دشمنان و فشار تحریم‌ها سربلند بیرون آمده است.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به شروط تعیین شده از سوی رهبری برای برجام، تأکید کرد: امیدواریم دوباره به خاطر غفلت برخی از مسئولان شاهد وضعیتی همانند برجام نباشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر به آمریکا و اروپایی چنین فرصتی نخواهد داد، افزود: هیچ کشوری حق ندارد شروط جدیدی برای برجام تعیین کند. آمریکا و اروپا هنوز به تعهدات برجام خود عمل نکرده‌اند و حقی برای تعیین شروط جدید ندارند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه طرفی که می‌تواند برای ادامه برجام شرط تعیین کند ایران است که به همه تعهدات خود عمل کرده است، گفت: آمریکا برای بازگشت به برجام راهی جز لغو و برداشتن همه تحریم‌ها ندارد و این موضوع باید از سوی ایران راستی آزمایی شود.

وی تأکید کرد: همگان بدانند و بشنوند که تا دستورات رهبر معظم انقلاب انجام نشود و دنیا آن را عملی نکند، هر کسی به برجام برگردد خائن به این مملکت است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید