کد خبر: 271524
۰
۰
نسخه چاپی

استفاده از ظرفیت کوهنوردان طاق‌بستان برای درختکاری

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی عبدالمالکی بعد از ظهر امروز در نشستی که با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و محیط زیست با دستور کار توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری در ارتفاعات طاق‌بستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای درختکاری باید زمینه مشارکت و همکاری از سوی ارگان‌ها و نهادهای دولتی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به گونه‌ای برای مردم فراهم شده که این امر به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کاشت نهال، نگهداری و پرورش آن از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: قصد ما استفاده از ظرفیت حدود چهار هزار کوهنورد در هفته است که در مسیر سنتی طاق‌بستان به کوه‌پیمایی می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تدابیری اندیشیده شده که در مبدا مسیر کوهنوردی، مرکزی به منظور تأمین بطری‌های آبی که کوهنوردان برای آبیاری نهال بالا می‌برند تعبیه شده و هر کوهنورد بتواند در طول مسیرش نهال‌های غرس شده را آبیاری کند.

وی با تاکید بر نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ درختکاری گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ درختکاری و پرورش و نگهداری از آن نقش مؤثری ایفا کرده و زمینه مشارکت مردمی را فراهم کنند.

گفتنی است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در نظر دارد با همکاری ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاق‌بستان را در طرحی تحت عنوان همیار طاق‌بستان با کاشت نهال مثمر در کوهستان باشیم در هشتم، پانزدهم و بیست و دوم اسفند به یاد پدران، بزرگان و جوانمردان کرمانشاه و شهدای شهر درختکاری کند، در استان کرمانشاه ۴۶ هزار همیار طبیعت فعالیت دارند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید