کد خبر: 272479
۰
۰
نسخه چاپی

۶ میلیون نفر از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند شدند

محمود فروزنده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بنا بر تکالیفی همچون اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه، به سمت دولت الکترونیک حرکت کرده است.

وی گفت: این امر موجب حذف مراجعات بیمه‌شدگان خواهد شد و در همین راستا اقدام به راه‌اندازی سامانه نسخه الکترونیک کرده است.

وی بیان کرد: ابتدا پزشکان به سامانه این طرح مراجعه می‌کنند و فرایند ثبت نام را انجام می‌دهند پس از آن پزشکان در مطب و درمانگاه می‌توانند نسخه الکترونیک صادر کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیماران نیز با ارائه کد ملی و مدرک شناسایی عکس دار یا جلد دفترچه بیمه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در بستر الکترونیک نسخه‌هایی که توسط پزشکان صادر می‌شود به مراکز خدمات درمانی و پاراکلینیک ها در سراسر کشور ارجاع داده می‌شود و بیمار با ارائه کد ملی در داروخانه و مراکز پاراکلینیک می‌تواند خدمات دریافت کند.

وی گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه ابتدای امسال بیش از دو میلیون نفر در بخش مستقیم و بیش از چهار میلیون نفر در بخش غیر مستقیم به مراکز درمانی مراجعه داشتیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: الکترونیکی شدن هزینه‌های سازمان را چندان کاهش نمی‌دهد تنها صرفه جویی در کاغذ است و مهم‌تر از همه رفت و آمد بیماران را کاهش می‌دهد.

وی در خصوص مزایای حذف دفترچه برای بیماران گفت: رفت آمد بیماران به مراکز برای دریافت دفترچه کم شده به ویژه در موارد اورژانسی، اشتباه در تجویز و نسخه خوانی‌ها قطعاً برطرف می‌شود که اشتباهات زیاد است.

وی گفت: پزشک دسترسی به سابقه برایش راحت است و ۸۰ درصد حق الزحمه هزینه پزشکان به صورت آنلاین ظرف ۲۴ واریز می‌شود و ۲۰ درصد تا دهم ماه بعد واریز می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید