کد خبر: 273089
۰
۰
نسخه چاپی

سراب زَز آزاد سازی شد/ هشدار جدی دستگاه قضا به متصرفان

به گزارش اقتصادآینده نیوز یونس آزاد پور دادستان سلسله امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه تمامی حریم رودخانه‌ها و منابع ملی جز انفال عمومی هستند، افزود: با کسانی که اقدام به دست درازی و تصرف منابع ملی و حرائم آب، راه و منابع ملی کنند بر اساس قانون، دستگاه قضا بدون هیچ‌گونه مماشاتی با قاطعیت و شدت با متخلفین برخورد خواهد کرد.

هشدار جدی دادستان به متصرفان

وی بیان کرد: با توجه به آزادسازی تصرفات سراب «زز» اگر افرادی مبادرت به تکرار جرم با غرس درخت یا هر نوع ساخت و ساز و فنس کشی کنند مجرم شناخته شده و بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، دستگاه قضا پس از تشکیل پرونده وفق موازین قانونی با آنها برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

سراب زَز آزاد سازی شد/ هشدار جدی دستگاه قضا به متصرفان

ذبیح جودکی مدیر اداره منابع آب شهرستان سلسله نیز در این رابطه گفت: پس از شناسایی متصرفین حریم سراب «زز» که یکی از مناطق گردشگری شهرستان و استان است پس از اخذ دستور از مقام قضائی تمامی حریم سراب فوق آزادسازی شد.

شناسایی متخلفان به حریم و بستر رودخانه «کهمان» و منطقه «هنام»

وی افزود: متخلفین به حریم و بستر رودخانه «کهمان» و منطقه «هنام» نیز شناسایی شده‌اند و پس از طی مراحل قانونی اقدام به رفع تصرف در حریم این رودخانه‌ها نیز خواهد شد.

مدیر اداره منابع آب شهرستان سلسله بیان کرد: اداره منابع آب با اکیپ گشت، بازرسی، بازدید میدانی و شبانه روزی از منابع آب در سطح شهرستان و همچنین شناسایی هرگونه تخلفی شامل از حفر چاه غیرمجاز، اضافه برداشت چاه مجاز، برداشت غیرمجاز از مصالح رودخانه‌ای و معادن شن و ماسه، موتور تلمبه غیر مجاز، ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و سایر تخلفات آبی، اقدام به معرفی متخلفان به دستگاه قضائی می‌کند و با متخلفین بر اساس قانون توزیع عادلانه آب برخورد خواهد شد.

۲ هکتار از سراب «زَز» آزاد سازی شد

بنا بر این گزارش، افرادی خودسرانه و غیر قانونی اقدام به تصرف اراضی ملی حریم قانونی سراب «زز» از طریق فنس کشی و غرس درخت و ساخت دیوار در حریم سراب کرده بودند.

سراب «زز» که یکی از سراب‌های اصلی و مناطق گردشگری شهرستان سلسله است و در این راستا پس از اخذ دستور از مقام قضائی در مورخ ۹۹.۱۲.۰۶ با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله و با همکاری نیروی انتظامی، اداره منابع آب و دعوت دادستانی شهرستان از جهاد کشاورزی پس از حضور میدانی در محل، حدود دو هکتار از حریم قانونی سرچشمه این سراب آزادسازی شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید