کد خبر: 273612
۰
۰
نسخه چاپی

وضعیت گیلان شکننده است/ رصد مستمر اصناف

به گزارش اقتصادآینده نیوز ارسلان زارع شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی درباره این ویروس و انواع جهش یافته آن، اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته دانشمندان ایران تلاش کردند تا در این زمینه کسب دانش کنند و امروز ساخت واکسن کرونا نمونه‌ای از این تلاش است.

وی با اشاره به خرید واکسن برای کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلاء به کرونا داشته و مورد تأکید کارشناسان بهداشتی است.

استاندار گیلان افزایش میزان رعایت دستور العمل ها را زمینه ساز کاهش آمار ابتلاء و فوت ناشی از کرونا عنوان کرد و گفت: قطعاً بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی شیب ابتلاء به کرونا و فوتی‌های آن را صعودی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گیلان از نظر کرونا، اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان رودبار و رودسر در وضعیت نارنجی، ماسال، تالش، املش و سیاهکل در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

زارع با تأکید بر شکننده بودن وضعیت برخی از شهرستان‌های استان گیلان، تصریح کرد: انتظار داریم با مشارکت مردم و رعایت دستور العمل های بهداشتی شاهد بهبود وضعیت استان طی روزهای و هفته‌های آتی باشیم.

وی بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی اصناف تأکید کرد و افزود: نظارت‌های در سطح بازار و نانوایی‌های تشدید و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به روزهای پایانی سال و شلوغی بازارها، اظهار کرد: در این شرایط رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی همگان حائز اهمیت است و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید در این زمینه تولید محتوا کنند.

وی همچنین به آسیب پذیر بودن سالمندان نیز اشاره و با تأکید بر اینکه باید مراقبت‌ها از این اقشار به صورت مستمر انجام شود، گفت: با توجه به تلاش کادر درمان و پرستاران میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گیلان نسبت به جمعیت بستری شدگان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید