کد خبر: 273982
۰
۰
نسخه چاپی

خواب زمستانی اسکی همدان / هیئت اسکی تعطیل است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همدان با داشتن کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت کوهستانی و بهره بردن از کوهستان زیبای الوند یکی از استان‌های بکر برای ورزش‌های زمستانی و رشته جذاب و پرمخاطب اسکی است.

یکی از پتانسیل‌های بی‌نظیر شهر همدان در فصل زمستان پیست تاریک دره است؛ این پیست در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنج‌نامه در شهر همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرارگرفته و سومین پیست مطرح کشور و پس از پیست‌های شمشک و دیزین به‌عنوان منحصربه‌فردترین پیست اسکی در تمام کشور مطرح است.

این پیست با یک‌هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را دارد و تله سیژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و یک هزار و ۶۰۰ متر طول خط، فعال‌شده و با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به ۵۰ هکتار رسیده است.

در کنار این پیست ساختمان دوطبقه شامل آشیانه برف‌کوب این مجموعه با زیربنای ۳۰۰ متر و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه‌ها تله سیژ قرار دارد و با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به‌عنوان یکی از پیست‌های منحصربه‌فرد کشور محسوب می‌شود.

متأسفانه این پیست با تمام امکانات با شروع فصل زمستان و اولین ریزش‌های برف با بسته شدن جاده به خواب زمستانی فرو می‌رود، نکته جالب توجه اینکه پیست تاریک دره همدان کلمه بین‌المللی را هم یدک می‌کشد و باید گفت پیستی بین‌المللی با جاده‌ای در حد و اندازه روستاهای دورافتاده که با ریزش برف اندک جاده آن بسته می‌شود.

متأسفانه مدیریت هیئت اسکی استان همدان نیز در بهار فصل اسکی همراه با زمستان همدان به خواب زمستانی فرو می‌رود و هیچ‌گونه فعالیتی از این هیئت نمی‌بینیم و با این شرایط اسکی‌بازان همدان و رشته اسنبورد به تهران سفر می‌کنند که به طور قطع نقطه تاریک مدیریت این رشته ورزشی در همدان محسوب می‌شود.

زمستان ۹۹ همدان نیز در حال پیمودن آخرین قدم‌های خود برای رسیدن به بهار است و امیدواریم مسئولان مربوطه و متولی ورزش استان برای کم‌کاری‌های موجود با درایت خود چاره‌ای بیاندیشد تا در زمستان ۱۴۰۰ شاهد رقم خوردن مجدد این معضل در اسکی همدان نباشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید