کد خبر: 274147
۰
۰
نسخه چاپی

شهرک چرم سازی استان قزوین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر علی فرخزاد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی شهرک چرم‌سازی که در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت شهرک چرم سازی استان قزوین باید در سریع‌ترین زمان ممکن به کارگروه زیربنایی، کمیسیون تبصره یک و شورای برنامه‌ریزی استان قزوین ارجاع داده شود.

وی افزود: روند ساماندهی مجدد باید با تأیید ستاد سرمایه گذاری استانداری ادامه داشته باشد و به جای انحصار منطقه به فرآوری هیدروکربن و تصفیه روغن، صنایع مکمل دیگر نیز امکان فعالیت در این منطقه را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: تمامی اقداماتی که در طرح توسعه که در محدوده قبل و بعد از سال ۹۶ انجام شده باید تصویب تبصره ۱ ماده ۱ را کسب کرده و عوارض قانونی و دولتی خود را طبق قانون پرداخت کنند.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است در ۴ ماه آینده اقدامات قانونی را برای تأسیس شهرک چرم‌سازی انجام داده و قیمت واقعی و روز منطقه نیز توسط کارشناسان کارگروه مشورتی تعیین تا برای اعمال تبصره ۱ به استانداری اعلام شود.

فرخزاد اضافه کرد: مالکین محدوده‌ای که بنای آنها پس از سال ۹۶ بنا شده ۶ ماه فرصت دارند تا مبلغ تبصره ۱ ماده ۱ را پرداخت کنند در غیراینصورت به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان یکساله فرصت دارند تا با تغییر روش‌ها سیستم دیگری را برای حفاظت از محیط زیست جایگزین روش اسیدی کنند.

این مسئول در پایان از تشکیل کمیته ساخت‌وساز در فرمانداری بوئین زهرا خبر داد و عنوان کرد: این کمیته باید با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در منطقه قدیم و جدید شهرک جلوگیری کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید