ورود پنج میلیون قطعه مرغ گوشتی به بازار آذربایجان غربی

ورود پنج میلیون قطعه مرغ گوشتی به  بازار آذربایجان غربی

 

آذربایجان غربی - اقتصاد آینده (نعیمی) :  رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مشکل کمبود مرغ در استان از ۱۵ اسفند به طور کامل رفع می شود و با تشدید نظارت دستگاه های اجرایی با فراوانی در عرضه مرغ در سطح استان مواجه خواهیم بود.

 

رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران  ضمن اعلان خبر فوق ،  افزود: هم اکنون مرغهای گوشتی که حاصل ۴.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در آذرماه بوده در بازار توزیع شده است و به زودی پنج میلیون و ۲۲۷ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده در مرغداری های استان نیز وارد بازار می شود.

 

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ هزار قطعه‌ای جوجه‌ریزی در واحد های استانی اظهار داشت: میزان مصرف مرغ مورد نیاز مردم استان در ایام پر مصرف سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با وجود کشتار  مرغ مازاد بر نیاز استان، نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت نمی گیرد و این مساله موجب سوء استفاده سود جویان شده است.

 

جلیلی گفت: در مقطعی از فصول سال در استانهای همسایه از جمله آذربایجان شرقی و استانهای مرکزی و تهران، کمبود تولید مرغ آماده طبخ و مشکل افزایش قیمت وجود دارد که به دلیل تامین نیاز خود از استان ما،  باعث ایجاد کمبود در بازار می شود.

 

وی افزود: طبق مصوبه ستاد تنطیم بازار کشور نباید مرغ از استان خارج شود و نظارت دستگاههای مربوط بر افزایش قیمت و ساماندهی این موضوع نیز باید بیش ازپیش افزایش یابد.

 

 آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید مرغ در سطح کشور به شمار می رود و دارای بیش از ۷۵۰ مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار است.

 

پیشتازی در تولید تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید بالاخص بخش شیلات و جوجه یک روزه و انواع دام سبک و سنگین از سایر موفقیتها و پتانسیلهای این استان است.

 

مرغ و تخم‌مرغ به عنوان ۲ منبع پروتئینی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی جایگاه ویژه ای داشته اما التهاب در قیمت این فرآورده ها با نگرانی برای مصرف کنندگان به ویژه اقشار کم درآمد در کشور همراه شده است.

 

گوشت مرغ علاوه بر اینکه یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی و پروتئینی به شمار می رود، برای سلامت انسان نیز دارای خواصی است ضمن آنکه تخم مرغ نیز یک ماده غذایی بی نظیر و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است که کمبود برخی از آن ها سبب بروز بیماری های مختلف مانند عوارض ذهنی، پوستی و چشم می شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید