کد خبر: 274244
۰
۰
نسخه چاپی

۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کشور ایجاد می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الله عبدالملکی عصر سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی با محوریت ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان ایلامی اظهار کرد: در سال آینده تعداد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان کشور توسط کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی این ظرفیت بزرگ را دارد که به یکی از اقتصادهای برتر و بزرگ جهان تبدیل شود، گفت: اقتصاد ایران برای آنکه بتواند به این جایگاه مهم و برتر دست پیدا کند به تعداد بیش از ۷۰ میلیون نیروی کار نیاز دارد در حالی که هم اکنون نیروی کار کشورمان ۲۸ میلیون نفر است.

وی همچنین تصریح کرد: اقتصاد ایران خصوصاً از سال ۱۳۳۲ تا زمان انقلاب اسلامی ضربه بسیار بزرگی خورده و بر اساس منافع آمریکا و قدرت‌های بزرگ بنای اقتصاد ما بر مبنای خام فروشی بوده است و ایران به یک کشور مصرف کننده تبدیل شده بود.

عبدالملکی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ باید یک انقلاب اقتصادی در کشورمان اتفاق بی افتد و هر دولتی که سرکار بیاید لازم است چنین رویکردی را عملیاتی کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در ادامه گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی کشور در سال آینده تعداد ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد خواهد شد و یک هزار و ۳۸۱ طرح در قالب ۱۰ سرفصل با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در قالب این تفاهم نامه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد شغل علاوه بر برنامه‌های معمول اشتغالزایی کمیته امداد است، ادامه داد: این طرح علاوه بر استان ایلام به صورت همزمان در چند استان دیگر کشور هم اجرایی خواهد شد.

۱۴ میلیارد تومان صرف اشتغال استان می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این آیین گفت: امسال تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغالزایی مددجویان و نیازمندان این استان شده است در حالی که سال گذشته این میزان اعتبارات اشتغالزایی ۸۴ میلیارد تومان بوده است.

قنبر موسی نژاد افزود: میزان جذب اعتبارات اشتغالزایی امداد استان ایلام امسال تا کنون به ۱۰۹ درصد رسیده است که یک جهش کم سابقه در زمینه اشتغال مددجویان بوده است.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید تلاش ما بر این بوده است که تحول بسیار خوبی در زمینه اشتغال مددجویان استان ایجاد شود.

موسی نژاد در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه این نهاد با بسیج سازندگی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین کمیته امداد استان و بسیج سازندگی سپاه امضا می‌شود، ۱۴ میلیارد تومان در قالب هزار و ۳۸۱ برنامه صرف اشتغال مددجویان استان می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید